پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جانبازان‌ قهرمان‌ مسابقات‌ جهاني‌ مجروحان‌ جنگي‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، پيش‌ از ظهر امروز در ديدار جانبازان‌ قهرمان‌ مسابقات‌ جهاني‌ مجروحان‌ جنگي‌ با ايشان‌، پيروزيهاي‌ درخشان‌ و پرافتخار جانبازان‌ در اين‌ مسابقات‌ را، ثمره‌ همت‌ والا و ايمان‌ عميق‌ آنان‌، به‌ عنوان‌ نيروهاي‌ توانمند انقلابي‌ و حزب‌ اللهي‌ توصيف‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار، پيروزيهاي‌ افتخارآفرين‌ جانبازان‌ در مسابقات‌ بين‌المللي‌ ورزش‌ را به‌ آنان‌ تبريك‌ گفتند و فرمودند: جانبازان‌ ورزشكار با تكيه‌ برايمان‌ و بهره‌ گرفتن‌ از نيروي‌ خدادادي‌، كار بزرگي‌ را انجام‌ دادند و براي‌ ملت‌، كشور و انقلاب‌ خود، افتخار و سربلندي‌ را به‌ ارمغان‌ آوردند.
كسب‌ 79 مدال‌ طلا، در طول‌ تاريخ‌ ورزش‌ ايران‌، سابقه‌ ندارد و بدون‌ ترديد اين‌ خواست‌ و اراده‌ خدا بود كه‌ افتخار قهرماني‌ ملت‌ ايران‌ در اين‌ مسابقات‌، همانند بسياري‌ از كارهاي‌ بزرگ‌ اين‌ مملكت‌، به‌ دست‌ توانمند نيروهاي‌ حزب‌اللهي‌ كسب‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ نقش‌ تعيين‌كننده‌ نيروهاي‌ حزب‌اللهي‌ در اداره‌ هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحميلي‌ و نيز در عرصه‌ سازندگي‌ كشور اشاره‌ كردند و فرمودند: همه‌ بايد باور كنند كه‌ حزب‌اللهي‌ها جنگ‌ را پيش‌ بردند و مرزهاي‌ ميهن‌ اسلامي‌ را حفظ كردند و امروز نيز نيروهاي‌ مؤمن‌، حزب‌اللهي‌ و انقلابي‌ در عرصه‌ سازندگي‌ و نيز پيشرفتهاي‌ صنعتي‌، علمي‌ و فني‌، به‌ موفقيتهاي‌ بزرگ‌ و چشمگيري‌ دست‌ يافته‌اند و با استعانت‌ از خداوند، بن‌ بستها را يكي‌ پس‌ از ديگري‌ شكافته‌ و به‌ پيش‌ مي‌روند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ آينده‌ را از آن‌ حزب‌اللهي‌ها دانستند و فرمودند: سرزمين‌ ايران‌ متعلق‌ به‌ يك‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابي‌ است‌ و اين‌ نيروهاي‌ حزب‌اللهي‌ و انقلابي‌ هستند كه‌ هر جا نيازي‌ احساس‌ شود، با حضور تعيين‌كننده‌ خود، موانع‌ را از سر راه‌ بر مي‌دارند و آن‌ را براي‌ پيشرفتهاي‌ روزافزون‌ ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ هموار مي‌كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حزب‌اللهي‌ بودن‌ مسؤولان‌ ورزش‌ جانبازان‌ را در كسب‌ قهرماني‌هاي‌ اخير، بسيار مؤثر دانستند و فرمودند: اينجانب‌ اعتقاد دارم‌ كه‌ در سراسر منطقه‌ ورزش‌ كشور، بايد از عناصر مؤمن‌ و حزب‌اللهي‌ استفاده‌ شود، زيرا بي‌ترديد اين‌ مهم‌، اثر قطعي‌ خود را در تمام‌ عرصه‌هاي‌ ورزشي‌ برجاي‌ خواهد گذاشت‌. تأثير عامل‌ معنوي‌ در كسب‌ موفقيتها ، بسيار زياد است‌ و در امر ورزش‌ نيز نبايد خود را از اين‌ عامل‌ مهم‌ محروم‌ كنيم‌.
استفاده‌ از انبوه‌ ورزشكاران‌ مؤمن‌، حزب‌اللهي‌ و جبهه‌ رفته‌ در عرصه‌هاي‌ ورزشي‌، پيشرفتها و افتخارات‌ روزافزون‌ را در پي‌ خواهد داشت‌ و نشانه‌ روشن‌ آن‌، كسب‌ 79 مدال‌ طلا از سوي‌ قهرمانان‌ جانباز است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ مأنوس‌ بودن‌ ورزشكاران‌ جانباز با دعا، توسل‌ و نماز جماعت‌ و راز و نياز شبانه‌ با خدا را، عامل‌ مهمي‌ در كسب‌ پيروزيهاي‌ درخشان‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: ما در عرصه‌ جنگ‌، نقش‌ تضرع‌ و توسل‌ و دعا را در پيروزي‌ بر دشمن‌ تجربه‌ كرده‌ايم‌ و در ميدانهاي‌ ورزشي‌ نيز ورزشكاران‌ ورزيده‌اي‌ كه‌ به‌ رحمت‌ و لطف‌ خداوند تمسك‌ جسته‌ باشند، بي‌ترديد بر رقباي‌ خود برتري‌ دارند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ جدي‌ گرفتن‌ ورزش‌ از سوي‌ آحاد مردم‌ را مورد تأكيد قرار دادند و ارزش‌ قائل‌ شدن‌ براي‌ قهرمانان‌ ميادين‌ ورزشي‌ را نشان‌ از اهميت‌ ورزش‌ براي‌ جامعه‌ دانستند.
پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، آقاي‌ محسن‌ رفيق‌ دوست‌ رئيس‌ بنياد جانبازان‌ و مستضعفان‌ گزارشي‌ از حضور ورزشكاران‌ جانباز در مسابقات‌ ورزشي‌ مجروحان‌ جنگي‌ جهان‌ كه‌ در شهر نيوكاسل‌ انگليس‌ برگزار شد ارائه‌ كرد و طي‌ آن‌ گفت‌ كه‌ يك‌ برنامه‌ منظم‌ براي‌ تعميم‌ ورزش‌ در ميان‌ تمامي‌ جانبازان‌ كشور به‌ اجرا گذاشته‌ مي‌شود.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ در پايان‌ اين‌ ديدار قهرمانان‌ جانباز به‌ افتخار دريافت‌ جوايزي‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ نايل‌ شدند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /