پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ميهمانان‌ خارجي‌ شركت‌كننده‌ در مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(رض‌)

جمع‌ زيادي‌ از ميهمانان‌ خارجي‌ شركت‌كننده‌ در مراسم‌ ششمين‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(رض‌)، پيش‌ از ظهر امروز با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار ناتواني‌ فرهنگ‌ غرب‌ در خوشبخت‌ كردن‌ انسان‌ را تشريح‌ كردند و طي‌ آن‌ اسلام‌ را به‌ عنوان‌ مجموعه‌اي‌ كامل‌ براي‌ اداره‌ زندگي‌، تنها تأمين‌كننده‌ نياز بشريت‌ به‌ يك‌ راه‌ جديد و نجاتبخش‌ دانستند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ تحميلي‌ بودن‌ فرهنگ‌ غربي‌ بر بخش‌ عظيمي‌ از دنيا اشاره‌ كردند و فرمودند: مدتهاست‌ كه‌ فرهنگ‌ غرب‌ ناتواني‌ خود را در خوشبخت‌ كردن‌ انسان‌ به‌ اثبات‌ رسانده‌ است‌ و امروز بوضوح‌ به‌ سمت‌ فساد حركت‌ مي‌كند. متلاشي‌ شدن‌ بنيان‌ خانواده‌، نابساماني‌ وضع‌ زندگي‌ اجتماعي‌ به‌ لحاظ وجود تبعيض‌، بي‌عدالتي‌ و ظلم‌، وضع‌ بد جوانان‌ و كودكان‌ و محروميت‌ آنان‌ از محيط گرم‌ خانواده‌ و افسردگي‌ و سردرگمي‌ نسل‌ جوان‌، از جمله‌ علائم‌ روشني‌ است‌ كه‌ ناتواني‌ فرهنگ‌ غرب‌ را در به‌ ارمغان‌ آوردن‌ سعادت‌ و خوشبختي‌ براي‌ انسان‌، نشان‌ مي‌دهد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ استفاده‌ از علم‌، تكنولوژي‌ و ثروت‌ براي‌ توسعه‌ فساد و ظلم‌ در جهان‌ را، بدترين‌ جرم‌ و جنايت‌ فرهنگ‌ غرب‌ دانستند و فرمودند: امروز در عرف‌ جهان‌ ، ظلم‌ و تبعيض‌ و زورگويي‌، قانوني‌ شده‌ است‌. سازمان‌ ملل‌ با يك‌ تركيب‌ غلط، شوراي‌ امنيت‌ را تشكيل‌ داده‌ است‌ و اين‌ شورا براساس‌ منافع‌ و خواست‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ در مورد بمباران‌، محاصره‌ و نابود كردن‌ هر نقطه‌ از جهان‌ و دخالت‌ يا عدم‌ مداخله‌ در مسائل‌ مختلف‌ تصميم‌ مي‌گيرد. محروم‌ كردن‌ يك‌ ملت‌ از حق‌ خود مانند ملت‌ فلسطين‌، بي‌اعتنايي‌ نسبت‌ به‌ اشغال‌ خاك‌ يك‌ كشور مانند لبنان‌ و عدم‌ مداخله‌ در يك‌ كشور به‌ نفع‌ متجاوز و زورگو، مانند بوسني‌ و هرزگوين‌، از جمله‌ تصميمات‌ شوراي‌ امنيت‌ سازمان‌ ملل‌ است‌ كه‌ برطبق‌ خواست‌ قدرتهاي‌ سلطه‌گر و در راس‌ آمريكا به‌ عنوان‌ «ام‌ الفساد قرن‌» اتخاذ شده‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ به‌ برداشتهاي‌ انحرافي‌ و تفسيرهاي‌ نادرست‌ از اسلام‌ كه‌ دشمن‌ در صدد ترويج‌ و گسترش‌ آن‌ است‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: يك‌ فهم‌ غلط، كوته‌نظرانه‌ و تعصب‌آميز، اسلام‌ را مجموعه‌اي‌ بسته‌ از احكام‌ و مقررات‌ صرفا شخصي‌ و يا حداكثر احوال‌ شخصي‌ مي‌داند و براي‌ اسلام‌ در اداره‌ زندگي‌ و مسائل‌ مهم‌ مربوط به‌ جامعه‌، هيچگونه‌ نقشي‌ قائل‌ نيست‌. اين‌ برداشت‌ غلط حاكي‌ از عدم‌ معرفت‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌ است‌ و به‌ گروهي‌ از روحانيون‌ وابسته‌ به‌ دستگاههاي‌ ظلم‌ مربوط مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در تبيين‌ برداشت‌ متجددانه‌اي‌ كه‌ اسلام‌ را دين‌ تساهل‌ مطلق‌ معرفي‌ مي‌كند فرمودند: كج‌ فهماني‌ كه‌ فريفته‌ و يا دست‌نشانده‌ فرهنگ‌ غربي‌ هستند، اسلام‌ را به‌ عنوان‌ دين‌ تساهل‌ مطلق‌ ترويج‌ مي‌كنند و مدعي‌ هستند كه‌ با تساهل‌ بايد از بد معرفي‌ شدن‌ اسلام‌ در برابر سران‌ فرهنگ‌ مهاجم‌ غرب‌ جلوگيري‌ شود. آنان‌ تحت‌ عنوان‌ روشنفكري‌ و تساهل‌، مايل‌ نيستند كه‌ به‌ هيچ‌ يك‌ از تعهدات‌ و احكام‌ اسلامي‌ عمل‌ شود. آنان‌ از جهاد، امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر، جزاي‌ اسلامي‌، حجاب‌ اسلامي‌ و حكومت‌ اسلامي‌ رويگردان‌ هستند و آن‌ را موجب‌ بد معرفي‌ شدن‌ اسلام‌، نزد اربابان‌ غرب‌ خود مي‌دانند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، بر اسلام‌ جامع‌ و كامل‌ و منطبق‌ بر قرآن‌، به‌ عنوان‌ راه‌ سعادت‌ و خوشبختي‌ انسان‌ تأكيد كردند و فرمودند: اسلامي‌ كه‌ قرآن‌ به‌ آن‌ ناطق‌ است‌، از نماز تا جهاد، از تشكيل‌ خانواده‌ تا جامعه‌، از مسائل‌ شخصي‌ محض‌ تا مسائل‌ عظيم‌ بين‌المللي‌، از تعامل‌ برادرانه‌ مسلمين‌ با يكديگر و تعامل‌ مروت‌آميز با غير مسلمانان‌ تا برخورد شديد با دشمن‌ مهاجم‌ و از اداره‌ حكومت‌ يك‌ كشور تا اداره‌ اقتصاد يك‌ ملت‌ را شامل‌ مي‌شود و گرايش‌ سوسياليستي‌ شرق‌ سابق‌ و گرايش‌ سرمايه‌داري‌ غرب‌ امروز را ندارد. اسلامي‌ كه‌ انقلاب‌ و نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ قائم‌ و مروج‌ آن‌ است‌، متكي‌ بر يك‌ سلسله‌ معارف‌ متقن‌ و داراي‌ فلسفه‌اي‌ قوي‌ و استدلال‌ عقلاني‌ بدون‌ خدشه‌اي‌ است‌ كه‌ حكومت‌، اقتصاد، روابط اجتماعي‌، روابط انساني‌ و اداره‌ خانواده‌ را در بر مي‌گيرد و براي‌ آن‌ برنامه‌ ارائه‌ مي‌دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ فرهنگ‌ غرب‌ را در ستيز شديد با اسلام‌ ناب‌ دانستند و فرمودند: پرچم‌ اسلام‌ راستين‌، در دست‌ ملت‌ مسلمان‌ و انقلابي‌ ايران‌ است‌. اين‌ ملت‌ طي‌ 16 سال‌ در فضاي‌ خصمانه‌اي‌ كه‌ دشمنان‌ اسلام‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ ايجاد كرده‌اند به‌ پيش‌ رفته‌ است‌ و استحكام‌ و استقامتش‌ نيز روز به‌ روز بيشتر مي‌شود. امام‌ بزرگوار ما خود مظهر چنين‌ استقامتي‌ بود و اتهام‌ تحجر، تعصب‌ و بنيادگرايي‌، اين‌ ملت‌ را نه‌ تنها از ميدان‌ بيرون‌ نمي‌كند بلكه‌ او را مقاوم‌تر خواهد كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ كوته‌ نظري‌، تحجر و كوته‌بيني‌ حاكم‌ بر دنياي‌ غرب‌ را خاطرنشان‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ نهضت‌ بيداري‌ اسلام‌ را موجب‌ اضمحلال‌ سلطه‌ همه‌جانبه‌ غرب‌ برجهان‌ دانستند و فرمودند: مسلمانان‌ راه‌ اسلام‌ را يافته‌اند و دلها متوجه‌ اسلام‌ است‌ و در اين‌ ميان‌ روشنفكران‌، علماي‌ دين‌، فعالين‌ اجتماعي‌، بويژه‌ جوانان‌ و دانشجويان‌ براي‌ مقابله‌ با دشمنان‌ اسلام‌ و شتاب‌ بخشيدن‌ به‌ حركت‌ اسلامي‌ وظيفه‌اي‌ سنگين‌ بر عهده‌ دارند.
بنا بر همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، آقاي‌ محمدعلي‌ انصاري‌ مسؤول‌ ستاد برگزاري‌ مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌(رض‌) در اظهارات‌ كوتاهي‌ به‌ حضور گسترده‌ مسلمانان‌ و نيز شخصيتهاي‌ فرهنگي‌، سياسي‌، ملي‌، ديني‌ و انقلابي‌ از اقصي‌ نقاط دنيا در اين‌ مراسم‌ اشاره‌ كرد و طي‌ آن‌ تجديد ميثاق‌ مسلمانان‌ و آزاديخواهان‌ جهان‌ با آرمانهاي‌ بلند امام‌ و رهبري‌ معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را يادآور شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /