پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌، اعضاي‌ هيأت‌ رئيسه‌، نمايندگان‌ و مسؤولان‌ اداري‌ مجلس

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، صبح‌ امروز در ديدار رئيس‌، اعضاي‌ هيأت‌ رئيسه‌، نمايندگان‌ و مسؤولان‌ اداري‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌، جايگاه‌ مجلس‌ را در جامعه‌ اسلامي‌ ايران‌ ممتاز دانستند و تصريح‌ كردند كه‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ حساس‌ترين‌ معبري‌ است‌ كه‌ نظام‌ اسلامي‌ از آن‌ به‌ سمت‌ هدفهاي‌ خود عبور مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ به‌ مناسبت‌ پانزدهمين‌ سالگرد تأسيس‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ انجام‌ شد، ضمن‌ تحسين‌ عملكرد مجلس‌ چهارم‌ فرمودند:
رأي‌ و خواست‌ مردم‌ در جهتگيري‌ و منش‌ عمومي‌ نظام‌ اسلامي‌، تأثير بنياني‌ و تعيين‌كننده‌اي‌ دارد و براساس‌ همين‌ اعتقاد، مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ از جايگاهي‌ بسيار والا برخوردار است‌ و عملكرد مجلس‌ چهارم‌ نيز نشان‌ مي‌دهد كه‌ همه‌ تلاشش‌ را به‌ عمل‌ آورده‌ است‌ تا خود را به‌ اهداف‌ والاي‌ نمايندگي‌ ملت‌ عزيز و عظيم‌الشأن‌ ايران‌، نزديك‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بيان‌ برخي‌ از ويژگيهاي‌ مجلس‌ چهارم‌ فرمودند:
اين‌ مجلس‌، سياست‌ را با اخلاق‌، ممزوج‌ كرد و سياست‌ را در جهت‌ ضد اخلاقي‌ سوق‌ نداد. از زبان‌ نمايندگان‌، خلاف‌، گناه‌ و ذكر سوء، اشاعه‌ نمي‌شود و بحثهاي‌ مجلس‌ در ميان‌ مردم‌، سكون‌ و آرامش‌ ايجاد مي‌كند و اين‌ از افتخارات‌ بزرگ‌ مجلس‌ چهارم‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، نقش‌ نظارتي‌ مجلس‌ در عملكرد دولت‌ را، در عين‌ همكاري‌ و همدلي‌ مجلس‌ با دولت‌، با اهميت‌ خواندند و فرمودند:
بدون‌ ترديد، دولت‌ سالم‌ و خدمتگزار اسلامي‌، از نقش‌ نظارتي‌ مجلس‌، بويژه‌ در امور مربوط به‌ بودجه‌ كشور، خشنود است‌، زيرا به‌ اين‌ ترتيب‌ مجلس‌ در جهت‌ اصلاح‌ امور كشور و انضباط امور مالي‌ به‌ دولت‌ كمك‌ مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حضور به‌ هنگام‌ مجلس‌ در مسائل‌ حساس‌ داخلي‌ و خارجي‌ را در خور تحسين‌ دانستند و فرمودند: مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ به‌ همه‌ دردهاي‌ مردم‌ و هر آنچه‌ كه‌ براي‌ ملت‌ ايران‌ مهم‌ است‌، اهتمام‌ مي‌ورزد و با وجدان‌ بيدار و دركي‌ صحيح‌، مسائل‌ داخلي‌ و خارجي‌ را مورد توجه‌ قرار مي‌دهد. برخورد جدي‌ و فعال‌ مجلس‌ چهارم‌ با برنامه‌ پنج‌ساله‌ دوم‌ دولت‌ نيز نشان‌ مي‌دهد كه‌ نمايندگان‌ مجلس‌ به‌ جهتگيري‌ حركت‌ عمومي‌ كشور، كه‌ در قالب‌ اين‌ برنامه‌ مشخص‌ شده‌ است‌، اهتمام‌ ورزيده‌اند .
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را به‌ لحاظ نگرش‌ خاص‌ آن‌ به‌ مسائل‌ معنوي‌، تلاش‌ و فعاليتهاي‌ ارزنده‌ و به‌ هنگام‌ آن‌ و نيز برخوردار بودن‌ از وجدان‌ بيدار، سرآمد تمامي‌ مجالس‌ دنيا، توصيف‌ كردند و ضمن‌ تمجيد از نقش‌ ممتاز رئيس‌ و هيأت‌ رئيسه‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، در جهت‌ دهي‌ به‌ حركت‌ مجلس‌ چهارم‌ تصريح‌ كردند كه‌ منش‌ كلي‌ مجلس‌، حركت‌ كشور را به‌ سمت‌ اهداف‌ والاي‌ آن‌ تنظيم‌ مي‌كند و نتايج‌ تلاشهاي‌ به‌ عمل‌ آمده‌ در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، براي‌ كشور مؤثر و بسيار مفيد بوده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را به‌ رعايت‌ بايدها و نبايدها ملزم‌ دانستند و فرمودند: نماينده‌ مجلس‌، نماينده‌ ملتي‌ عزيز و پرافتخار است‌ و از اينرو بايد در همه‌ حال‌ عزت‌ اين‌ ملت‌ را حفظ كند. ملتهاي‌ مظلوم‌ دنيا از كارنامه‌ ملت‌ با عظمت‌ و جليل‌القدر ايران‌ نيرو مي‌گيرند و احساس‌ عزت‌ و شرف‌ مي‌كنند، بنا بر اين‌ نماينده‌ ملتي‌ كه‌ سر در مقابل‌ غير خدا خم‌ نكرده‌ است‌، بايد عزت‌ و كرامت‌ ملت‌ خود را همواره‌ حفظ كند و از كساني‌ كه‌ با انقلاب‌ و نظام‌ اسلامي‌ همراه‌ نيستند و در واقع‌ اصل‌ اسلام‌ را قبول‌ ندارند، بپرهيزد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ شغل‌ نمايندگي‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را عزيزترين‌ و بالاترين‌ مشاغل‌ خواندند و ضمن‌ تأكيد بر لزوم‌ اختصاص‌ تمامي‌ وقت‌ نمايندگان‌ به‌ مباحث‌ مربوط به‌ مجلس‌، فرمودند: نمايندگان‌ مجلس‌ حتما بايد در مجلس‌ حاضر باشند و وقت‌ آنان‌ به‌ صحن‌ داخلي‌ و يا داخل‌ كميسيونها اختصاص‌ يابد. وقت‌ نمايندگان‌ متعلق‌ به‌ مجلس‌ و ملت‌ عزيز ايران‌ است‌ و به‌ هيچ‌ وجه‌ نبايد در كاري‌ به‌ جز مأموريت‌ نمايندگي‌ صرف‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ اوضاع‌ كشور را در حال‌ حركت‌، پيشرفت‌ و رشد اقتصادي‌ و همراه‌ با برنامه‌ريزي‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: در همه‌ جاي‌ كشور، نشانه‌هاي‌ سازندگي‌ مشهود است‌.
نيروهاي‌ فعال‌ و بويژه‌ دولت‌ خدمتگزار در حال‌ تلاش‌ هستند، وضع‌ كشور به‌ لحاظ سياسي‌ خوب‌ و به‌ لحاظ اقتصادي‌ در حال‌ تحول‌ و پيشرفت‌ است‌ و از لحاظ فرهنگي‌ و اخلاقي‌ نيز، بيداري‌ بر كشور حكمفرماست‌ و با اين‌ وضعيت‌ دشمن‌ نمي‌تواند هيچ‌ كار مؤثري‌ را عليه‌ ملت‌ بزرگ‌ ايران‌، انقلاب‌ و نظام‌ اسلامي‌ انجام‌ دهد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بر بي‌ارزش‌ بودن‌ تهديدها و حركتهاي‌ نمايشي‌ آمريكا در خليج‌ فارس‌ براي‌ ملت‌ با ايمان‌ و مستقل‌ ايران‌ تأكيد كردند و فرمودند:
ملت‌ مقتدر ايران‌ در سنگر خود بيدار است‌ و روش‌ و حركت‌ و پيشرفت‌ او بسيار فراتر از تحليلهاي‌ دشمنان‌ است‌. آنان‌ در فهم‌ واقعيات‌ ايران‌ اسلامي‌ بر خطا و در اشتباهند و همين‌ مسأله‌ موجب‌ مي‌شود كه‌ در تصميم‌گيريهايشان‌ اشتباه‌ كنند و تصميم‌گيري‌ خطا نيز ثمره‌اي‌ جز شكستهاي‌ پي‌ در پي‌ براي‌ آنان‌ نداشته‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز ملت‌ ايران‌ كمر به‌ اقامه‌ دين‌ مبين‌ اسلام‌، برافراشتن‌ پرچم‌ حق‌ و تحكيم‌ احكام‌ و قوانين‌ الهي‌ بسته‌ است‌ و تصميم‌ دارد كه‌ دست‌ دشمن‌ را كوتاه‌ كند و اراده‌ خداوند نيز بر اين‌ قرار گرفته‌ است‌ كه‌ پرچمش‌ در اهتزاز بماند و دينش‌ عزت‌ يابد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌، پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ ناطق‌ نوري‌ رئيس‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ از اهم‌ عملكرد مجلس‌ چهارم‌، گزارشي‌ را به‌ استحضار رساند و طي‌ آن‌ اهتمام‌ مجلس‌ به‌ مسائل‌ فرهنگي‌ و آموزشي‌، رسيدگي‌ به‌ امور محرومين‌ جامعه‌، كنترل‌ و هدايت‌ نقدينگي‌ در جهت‌ مقابله‌ با تورم‌ و گراني‌ و توجه‌ به‌ توليدات‌ و صادرات‌ غير نفتي‌ را يادآور شد و بررسي‌ كارشناسانه‌ و دقيق‌ برنامه‌ پنج‌ساله‌ دوم‌ را يكي‌ از برجسته‌ترين‌ كارهاي‌ مجلس‌ چهارم‌ عنوان‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /