پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار و بيعت اقشار مختلف مردم خارج از كشور با ولي امر مسلمين

امام جمعه شهر پكن و معاون وزيراديان چين، تجمع علماء، حزب الله، جنبش امل، مقاومت اسلامي و گروه كثيري از علماء و دانشمندان و نويسندگان و متفكران لبنان، علماء اهل تسنن دارالافناي شرعي و گروهي از نويسندگان و روزنامه نگاران سوريه، جمعي از شخصيت ها ي سياسي، نمايندگان مجلس و گروه كثيري از مردم مسلمان پاكستان، گروه كثيري از علماي اهل تسنن و تشيع و جمعي از دانشجويان هند به همراه امام جمعه شهر حيدرآباد هند، گروهي از متفكرين تانزانيائي، گروهي از رهبران سياسي اسلامي عراق مستقر در سوريه،‌ جمعي از روحانيون، علماء و مردم مسلمان حجاز، گروهي ازاساتيد دانشگاه ها و متفكران از كشورهاي انگلستان، گينه، كنيا، آمريكا، فرانسه، اتيوپي و كانادا جمعي كثيري از خواهران مسلمان و انديشمندان و نويسندگان زن مسلمان از كشورهاي لبنان، سوريه، پاكستان و هند و همچنين جمعي از اقشار مختلف مردم و اصناف مشهد به همراه استاندار خراسان و نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي و گروهي از عشاير استان خوزستان پيش از ظهر امروز با حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ديدار كرده و با ايشان به عنوان ولي امر مسلمين بيعت كردند.
در اين ديدار پرشور كه با مرثيه سرائي ها و نوحه خواني هاي ميهمانان خارجي شكوه خاصي به خود گرفته بود ابتدا حجةالاسلام محمد خاتمي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخنان كوتاهي ارتحال جانسوز امام خميني قائد عظيم الشأن اسلام را به محضر آيةا... خامنه اي تسليت گفت و بيعت ديداركنندگان با مقام معظم رهبري را اعلام داشت. وي درسخنان خود از جمهوري اسلامي به عنوان كانون طپش و جوشش حركت جديد تاريخ نام برد و افزود: امروز راه و انديشه امام به صورت يك حركت پايان ناپذير و انقلاب پويا سرنوشت امت اسلامي را به سوي كمال، آزادگي و استقلال تعيين مي كند.
سپس رهبر كشورمان ضمن خيرمقدم به ميهمانان مسلمان خارجي و ساير ديداركنندگان ارتحال جانسوز رهبر كبير مسلمانان جهان را به حاضرين تسليت گفتند و طي بيانات مبسوطي با تأكيد بر ضرورت اهتمام مسلمين جهان به پيوند عميق و مستحكم ميان امت اسلامي فرمودند: استعمار همواره سعي كرده است با غليظ كردن احساسات ناسيوناليستي و ايجاد و تشديد اختلافات فرقه اي بين مسلمانان فاصله بياندازد و در اين رابطه حكومت هاي فاسد و دست نشانده ي استعمار، نقش بسيار مؤثري داشته اند. ولي امر مسلمين با بيان وضعيت نامطلوب مسلمان از لحاظ اجتماعي، سياسي و اقتصادي در اغلب كشورها به تلاش اسلام در سوق دادن انسان به سوي كمالات بشري اشاره كردند و اظهار داشتند: به روشني مي توان پي برد كه وضع كنوني مسلمانان در سرتاسر جهان تصادفي و اتفاقي نيست بلكه آن را بر مسلمانان تحميل كرده اند. نهضت اسلامي ايران براي كوتاه كردن دست قدرت هاي ستمگر و متجاوز از سر مسلمانان همواره به عنوان يك پيام بر وحدت مسلمين تأكيد كرده است و اين پيام همچنان به قوت خود باقي است.
رهبر مسلمانان جهان درادامه ي سخنانشان، بازگشت به اصول و بنيان هاي اسلامي را افتخار مسلمانان خواندند و ضمن تشريح مفهوم صدور انقلاب فرمودند: مقصود ما از صدور انقلاب گسترش فرهنگ الهي و انسان ساز اسلام به تمامي جهان است و ما به آن افتخار مي كنيم و وظيفه خود مي دانيم كه مفاهيم و ارزش هاي اسلامي، احكام و معارض دين خدا را كه مايه ي نجات ملت هاست اشاعه دهيم و اين تكليف الهي ماست.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن حمله شديد به آمريكا و دستگاههاي جاسوسي غرب در ايجاد اغتشاش، ناامني و آشوب عليه حكومت هاي انقلابي و مردمي فرمودند: دست رئيس جمهور آمريكا و عمال مزدور و مرتجع آن به خون سرنشنيان هواپيماي مسافري ايران و صدها زائر و حاجي ايراني در حرم امن الهي و نيز به خون فلسطينيان مظلوم و مردم ستم كشيده ي لبنان آلوده است. تروريست ها كساني هستند كه بي گناهان و غير نظاميان را در اقصي نقاط جهان مورد تهاجم قرار داده و دستشان به خون آنان آلوده است.
حضرت آيةالله خامنه اي مسلمانان را به هشياري دربرابر جنجال آفريني ها و توطئه هاي تبليغاتي استكبار خبري فراخواندند و از گسترش فرهنگ منحط و خفت بار غرب به عنوان حربه اي براي توسعه ي سلطه گري هاي سياسي بركشورهاي اسلامي نام بردند و افزودند: دنياي اسلام بيدار شده است و مسلمانان در سرتاسر جهان احساس عزت و سربلندي مي كنند و ديگر آن روزي كه مسلمانان از ابراز مسلمان بودن خود خجالت مي كشيدند گذشته است. امروز مسلمانان به خود مي بالند و اين به خاطر قدرت و عظمت انقلاب اسلامي است. ايشان با اشاره به مقابله مردانه ملت بزرگ ايران در برابر انواع توطئه هاي استكبار جهاني فرمودند: جمهوري اسلامي ايران تاكنون توانسته است با قدرت، از اسلام، موجوديت و شرف خود دفاع كند و ضربات دشمن را به خود او بازگرداند و امروز با گذشت زمان، امواج بيداري اسلامي تخت فرعون هاي عالم را بيش از گذشته به لرزه در مي آورد. رهبر مسلمانان جهان خطاب به ميهمانان مسلمان خارجي فرمودند: برادران مسلمان ما در سراسر جهان بدانند كه ملت ايران با اتكال به خداوند و با درس هاي ارزشمندي كه از رهبري ها و رهنمودهاي امام عزيز خود فراگرفته و نيز با تجربه ي ذي قيمتي كه در طول 10 سال انقلاب به دست آورده است امروز با نشاط تر و آماده تر و مجرب تر و با جرأت تر در مقابل دستگاه هاي استكبار و سلطه ي جهاني ايستاده است و به هيچ وجه در برابر آن احساس ضعف نمي كند. قدرت واقعي متعلق به جمهوري اسلامي و ملت مسلمان ايران است زيرا متكي به خداست.
حضرت آيةالله خامنه اي با تأكيد بر لزوم پيوند مستحكم ميان مسلمانان جهان با ملت مسلمان و انقلابي ايران فرمودند: وسايل و ابزارهاي تفرقه و اختلاف كه از سوي دشمن بر ملت هاي اسلامي تحميل شده نبايد فضاي بيداري مسلمانان را تحت تأثير قرار دهد و تمامي مسلمانان علي رغم بُعد منطقه و اختلاف زبان ها و نژادها بايد براي حركت به سمت اهداف بزرگ اسلامي با هم همدل و همزبان و همفكر باشند.
ايشان در پايان سخنانشان بار ديگر از مسلمانان خارجي كه براي شركت در مراسم عزاداري رهبر فقيد جهان اسلام و نيز عرض تسليت به مردم كشورمان به ايران آمده اند، تشكر كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /