پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از كارگران‌، استادان‌، معلمان‌ و فرهنگيان

جمع‌ زيادي‌ از كارگران‌، استادان‌، معلمان‌ و فرهنگيان‌، پيش‌ از ظهر امروز در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند و طي‌ آن‌ احساسات‌ پرشور و بي‌شائبه‌ خود را در تبعيت‌ از رهبري‌ عظيم‌الشأن‌ انقلاب‌ ابراز داشتند و با شعارهاي‌ مستمر مرگ‌ بر آمريكا و مرگ‌ بر اسرائيل‌، مراتب‌ تنفر و انزجار خود را نسبت‌ به‌ اقدامات‌ خصمانه‌ و شيطاني‌ آمريكا، عليه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مورد تأكيد قرار دادند.
در اين‌ ديدار مقام‌ معظم‌ رهبري‌ طي‌ سخناني‌ به‌ جنجال‌ تبليغاتي‌ آمريكا در اعمال‌ تحريم‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: رئيس‌ جمهور ساده‌ دل‌ و بي‌تجربه‌ آمريكا بازي‌ خورد و در نشست‌ صهيونيستها، ممنوعيت‌ روابط اقتصادي‌ آمريكا با ايران‌ را اعلام‌ كرد. ملت‌ ايران‌ و تمامي‌ مسؤولين‌ كشور از اين‌ اقدام‌ آمريكا عميقا خوشحال‌ و با نشاط هستند، زيرا در نتيجه‌ تحريمها و محدوديتهايي‌ كه‌ در گذشته‌ بر ايران‌ تحميل‌ شد، نيروهاي‌ مؤمن‌ و مبتكر اين‌ ملت‌، به‌ پيشرفتهاي‌ عظيمي‌ دست‌ يافتند و اين‌ اقدام‌ تازه‌ دولت‌ آمريكا نيز روحيه‌ كار، نشاط، تلاش‌ و توليد را در مردم‌ انقلابي‌ ايران‌ افزايش‌ خواهد داد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بيان‌ ناتواني‌ آمريكا براي‌ تحميل‌ خواست‌ خود بر جهان‌ فرمودند: آمريكا قادر نيست‌ سرنوشت‌ ملتي‌ را كه‌ داراي‌ عزم‌ و اراده‌ سياسي‌ است‌ و كار، تلاش‌ و جديت‌ را مبناي‌ حركت‌ خود قرار داده‌ است‌ به‌ دست‌ بگيرد. چنين‌ ملتي‌ در مقابل‌ زياده‌خواهاني‌ مانند آمريكا مي‌ايستد و بر سينه‌ او دست‌ رد مي‌زند، اما مردمي‌ كه‌ اهل‌ كار و ابتكار و تلاش‌ نباشند و خود را به‌ اداره‌ امور كشور و توليد نيازهاي‌ خود موظف‌ ندانند، شرايطي‌ را پديد مي‌آورند كه‌ موجب‌ تسلط آمريكا بر كشورشان‌ مي‌شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با ابراز خوشحالي‌ عميق‌ خود از قطع‌ ارتباط اقتصادي‌ آمريكا با جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ فرمودند: ايران‌ اسلامي‌، همان‌ كشوري‌ است‌ كه‌ در مواجهه‌ با تحريمها و محدوديتهاي‌ دوران‌ جنگ‌، به‌ ابتكار و استعداد جوانان‌ مؤمن‌ خود متكي‌ بود كه‌ در نتيجه‌ آن‌، امروز برخي‌ از پيچيده‌ترين‌ ابزار جنگي‌ در داخل‌ كشور تهيه‌ مي‌شود و پيشرفتهاي‌ عظيم‌ به‌ دست‌ آمده‌ در اين‌ زمينه‌، حتي‌ به‌ ذهن‌ دشمنان‌ ما نيز خطور نمي‌كند و امروز در مقابل‌ اين‌ اقدام‌ خصمانه‌ و صريح‌ آمريكا، آحاد مردم‌ ايران‌ در هر نقطه‌اي‌ از كشور، فرياد مرگ‌ بر آمريكا را از عمق‌ جان‌ و با اطمينان‌ بيشتر سر مي‌دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ادعاهاي‌ آمريكا را در مورد ساخت‌ بمب‌ اتم‌ در ايران‌، يك‌ تهمت‌ آشكار و دروغين‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: كشورهاي‌ دنيا از سياستهاي‌ ضد ايراني‌ آمريكا تبعيت‌ نمي‌كنند و اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ در داخل‌ ايران‌ نيز مسؤولان‌ عالي‌ كشور و آحاد مردم‌ با روحيه‌اي‌ قوي‌ و مشتهايي‌ گره‌ كرده‌ و با قدرت‌ و قاطعيت‌ در مقابل‌ آمريكا ايستاده‌اند و هيچ‌ قدرتي‌ نخواهد توانست‌ بر اين‌ ملت‌ نيرومند و اراده‌هاي‌ استوار مسؤولين‌ غلبه‌ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، نقش‌ علم‌ و كار در پيشرفت‌ يك‌ ملت‌ را بسيار با اهميت‌ خواندند و فرمودند: تمجيد از علم‌ و كار به‌ مفهوم‌ تمجيد از معلم‌ و كارگر است‌. علم‌ و كار دو بال‌ يك‌ ملت‌ براي‌ پيشرفت‌ و رسيدن‌ به‌ كمال‌ بشري‌ محسوب‌ مي‌شود و اين‌ دو لازمه‌ رسيدن‌ به‌ كمال‌ مطلوب‌ الهي‌ است‌ زيرا جامعه‌ بي‌كار، كم‌كار، بدكار، بدون‌ علم‌ و بي‌سواد، از دستيابي‌ به‌ كمال‌، محروم‌ مي‌ماند و زندگي‌ دنيايي‌اش‌ به‌ هدر خواهد رفت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ خائنانه‌ دو سلسله‌ پادشاهي‌ پهلوي‌ و قاجار در عقب‌ نگهداشتن‌ ايران‌ در زمينه‌ علم‌ و كار فرمودند: اين‌ دو سلسله‌ و خبيث‌ به‌ موجودي‌ اين‌ كشور و ملت‌ و سرمايه‌هاي‌ معنوي‌ آن‌، چوب‌ حراج‌ زدند و نه‌ تنها انجام‌ كارهاي‌ اساسي‌ را در كشور ترويج‌ نكردند، بلكه‌ هر چه‌ توانستند بساط علم‌ و دانش‌ جوشان‌ اين‌ ملت‌ را برچيدند و به‌ سرنوشت‌ اين‌ ملت‌ با هوش‌ و با استعداد نيز پشت‌ پا زدند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، افزايش‌ شمار دانش‌آموزان‌، دانشجويان‌، معلمان‌، استادان‌، كارگاههاي‌ توليدي‌ و گسترش‌ فعاليتهاي‌ كشاورزي‌ و انجام‌ هر چه‌ بيشتر كارهاي‌ دقيق‌ و برجسته‌ در كشور را به‌ بركت‌ اسلام‌، حضور مردم‌ در صحنه‌ و مردمي‌ بودن‌ نظام‌، ممكن‌ دانستند و فرمودند: پراكندن‌ علم‌ و انجام‌ كار، عمل‌ صالحي‌ است‌ كه‌ اجر و ثواب‌ الهي‌ را نصيب‌ معلمان‌ و كارگران‌ مي‌كند. بنا بر اين‌ از يك‌ سو هر چه‌ كار مفيدتر و بهتر و علم‌ آموخته‌ شده‌ ثمربخش‌تر باشد; ثواب‌ آن‌ بيشتر است‌ و از سوي‌ ديگر مشاركت‌ معلمان‌ و كارگران‌ در بناي‌ آينده‌ جامعه‌ بزرگ‌ ايران‌، دستاورد بسيار مهمي‌ براي‌ آنان‌ محسوب‌ شود.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ حفظ آقايي‌ يك‌ ملت‌ و امكان‌ رو به‌ رو شدن‌ با دشمنان‌ را مستلزم‌ عمل‌، تلاش‌ و برنامه‌ريزي‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ تأكيد بر اهميت‌ ترويج‌ وجدان‌ كاري‌ و انضباط اجتماعي‌ و اقتصادي‌ در جامعه‌ فرمودند: وجدان‌ كاري‌ بايد به‌ فرهنگ‌ عمومي‌ مردم‌ تبديل‌ شود و براي‌ اين‌ منظور، معلمان‌ بايد روحيه‌ كار، استقلال‌ و علم‌طلبي‌ را در نوجوانان‌ پرورش‌ دهند و مسؤولين‌ دستگاههاي‌ اجرايي‌ و قضايي‌ و نمايندگان‌ مجلس‌ نيز در جهت‌ ترويج‌ وجدان‌ كار، انضباط اجتماعي‌ و اقتصادي‌ به‌ طور جدي‌ برنامه‌ريزي‌ كنند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ وزراي‌ كار و امور اجتماعي‌ و آموزش‌ و پرورش‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ روز كارگر و روز معلم‌ را تبريك‌ گفتند و ياد فيلسوف‌ بزرگ‌ اسلام‌، استاد شهيد مرتضي‌ مطهري‌ را گرامي‌ داشتند.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكي‌ است‌ در اين‌ ديدار، مديران‌، مربيان‌ و معلمان‌ نمونه‌ كشور به‌ همراه‌ وزير آموزش‌ و پرورش‌، جمع‌ كثيري‌ از كارگران‌ و كاركنان‌ كارخانجات‌ به‌ همراه‌ وزير كار و امور اجتماعي‌، نمايندگان‌ جامعه‌ كارگران‌ خانه‌ كارگر، جمعي‌ از كارگران‌ منتخب‌ و نمونه‌ نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ كارخانجات‌، جمعي‌ از دانشجويان‌ دانشگاهها، مراكز تربيت‌ معلم‌ و دانشگاه‌ آزاد اسلامي‌، جمعي‌ از مربيان‌ امور تربيتي‌ و پرورشي‌ تهران‌ و تويسركان‌ و همچنين‌ مديران‌ و كاركنان‌ بنياد مسكن‌ انقلاب‌ اسلامي‌ سراسر كشور به‌ همراه‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ رسولي‌ محلاتي‌، نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در اين‌ بنياد حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /