پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس‌ و معاونان‌ سازمان‌ صدا و سيما و مديران‌ كل‌ اين‌ سازمان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز، در ديدار رئيس‌ و معاونان‌ سازمان‌ صدا و سيما و مديران‌ كل‌ اين‌ سازمان‌ در مراكز استانهاي‌ كشور با ايشان‌، از تحول‌ چشمگير به‌ وجود آمده‌ در برنامه‌هاي‌ صدا و سيما تمجيد كردند و ضرورت‌ تلاش‌ هر چه‌ بيشتر دست‌اندركاران‌ اين‌ سازمان‌ را براي‌ تحقق‌ هدفهاي‌ برتر و والاتر يادآور شدند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضمن‌ تأييد فعاليتها و تلاشهاي‌ انجام‌ شده‌ در صدا و سيما فرمودند: وضع‌ برنامه‌هاي‌ صدا و سيما حاكي‌ از نوآوري‌ و ابتكار برنامه‌ ريزان‌ و طراحان‌ است‌، و بوضوح‌ مشهود است‌ كه‌ آنها خود را اسير روشها و چارچوبهاي‌ قبلي‌ نكرده‌اند و قصد دارند نوآوري‌ كنند. بهره‌ گيري‌ از استعداد و ابتكار نيروهاي‌ داخل‌ سازمان‌ صدا و سيما و استفاده‌ از نظرات‌ ديگران‌ براي‌ ايجاد فضايي‌ نو و تازه‌ در برنامه‌ها بسيار مهم‌ است‌ و بايد ادامه‌ يابد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اظهار رضايت‌ از جهتگيريهاي‌ كاملا محسوس‌ انقلابي‌ در برنامه‌هاي‌ صدا و سيما فرمودند: صدا و سيماي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌، هميشه‌ انقلابي‌ بوده‌ و امروز جهتگيري‌ انقلابي‌ در آن‌ از شدت‌ بيشتري‌ برخوردار است‌. تجليل‌ از شهدا، جانبازان‌، سرداران‌ صحنه‌هاي‌ دفاع‌ مقدس‌ در هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحميلي‌ و نيروهاي‌ حزب‌ الهي‌، يك‌ خط روشن‌ كاري‌ در صدا و سيماست‌. زيرا كساني‌ كه‌ از مرزهاي‌ ايران‌ اسلامي‌ در برابر تجاوز دشمن‌، با تمام‌ وجود پاسداري‌ كردند و متجاوزين‌ را به‌ فرار از خاك‌ ميهن‌ وادار ساختند، قهرمانان‌ ملي‌ ما محسوب‌ مي‌شوند و ملت‌ ما به‌ يكايك‌ آنها افتخار مي‌كند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ همچنين‌ جهتگيريهاي‌ ديني‌ و اسلامي‌ را در صدا و سيما قابل‌ تقدير و ارزنده‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: امروز در برنامه‌هاي‌ صدا و سيما، ارزشهاي‌ ديني‌ جايگاه‌ ويژه‌اي‌ پيدا كرده‌ است‌ و به‌ مباحثي‌ نظير حجاب‌، دعا و نماز و برنامه‌هاي‌ عرفاني‌ به‌ شكل‌ بسيار خوبي‌ پرداخته‌ مي‌شود، اما تلاشها در اين‌ زمينه‌ بايد هر چه‌ بيشتر باشد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ضمن‌ تأييد جهتگيري‌ افزايش‌ برنامه‌هاي‌ طنز و نشاطآور فرمودند: پرداختن‌ به‌ طنز و سرگرمي‌ از نقاط قوت‌ صدا و سيما محسوب‌ مي‌شود و حجم‌ آن‌ بايد همزمان‌ با تقويت‌ محتوا افزايش‌ پيدا كند. مردم‌ بايد از ديدن‌ برنامه‌ها و فيلمهاي‌ صدا و سيما دلشاد و با نشاط شوند و برنامه‌هاي‌ طنزآميز و سرگرم‌كننده‌ به‌ اين‌ مهم‌ كمك‌ مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از افزايش‌ كميت‌ در برنامه‌هاي‌ صدا و سيما اظهار رضايت‌ كردند و فرمودند: افزايش‌ كميت‌ در برنامه‌هاي‌ صدا و سيما به‌ مفهوم‌ به‌ كار گرفته‌ شدن‌ توان‌ موجود در اين‌ سازمان‌ است‌ كه‌ در گذشته‌ مورد استفاده‌ واقع‌ نمي‌شده‌ است‌. در صدا و سيما همه‌ چيز بايد به‌ جريان‌ بيفتد زيرا هر امكان‌ و تواني‌ كه‌ به‌ كار گرفته‌ نشود، خلاف‌ سنت‌ الهي‌ است‌ اما در عين‌ حال‌ بايد همزمان‌ با افزايش‌ كميت‌ به‌ كيفيت‌ برنامه‌ها نيز توجه‌ لازم‌ مبذول‌ شود.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ با تمجيد از بهبود كيفيت‌ و حجم‌ برنامه‌هاي‌ سياسي‌ و خبري‌ فرمودند: جامعه‌ ايران‌ جامعه‌اي‌ سياسي‌ است‌ و صدا و سيما بايد از طريق‌ برنامه‌هاي‌ خبري‌ و سياسي‌ خود، قدرت‌ تحليل‌ سياسي‌ را در مردم‌ افزايش‌ دهد تا مردم‌ بتواند مسائل‌ سياسي‌ روز را از ديدگاه‌ صحيحي‌ تحليل‌ و ارزيابي‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ ترويج‌ فرهنگ‌ خودي‌ را در برنامه‌هاي‌ صدا و سيما مثبت‌ ارزيابي‌ كردند و از هنرمندان‌ فيلم‌ و سينما خواستند كه‌ خود را به‌ اجتناب‌ از تقليد رفتار هنرپيشگان‌ غربي‌ مقيد كنند و تنها رفتار و فرهنگ‌ ايراني‌ را الگوي‌ كار هنري‌ خود قرار دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ اهتمام‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ و دولت‌ را به‌ اختصاص‌ بودجه‌اي‌ مناسب‌ براي‌ صدا و سيما مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: ادامه‌ روند فعاليتهاي‌ سازمان‌ صدا و سيما نيازمند كمك‌ مالي‌ مجلس‌ و دولت‌ است‌ و در غير اين‌ صورت‌ اين‌ نگراني‌ وجود دارد كه‌ حركت‌ مفيد و مثبت‌ كنوني‌ در صدا و سيما كند شود.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ آقاي‌ دكتر علي‌ لاريجاني‌ رئيس‌ سازمان‌ صدا و سيما گزارش‌ مشروحي‌ از فعاليتها و برنامه‌هاي‌ سازمان‌ صدا و سيما طي‌ سال‌ جاري‌ را ارائه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /