پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبري‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبري‌ با ايشان‌ طي‌ سخناني‌ از اين‌ مجلس‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌اي‌ مهم‌، متشكل‌، موظف‌ و متصل‌ به‌ روحانيت‌ اسلام‌ ياد كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ جايگاه‌ ممتاز اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ در مجموعه‌ روحانيت‌ كشور فرمودند: روحانيت‌ كشور امروز مجلس‌ خبرگان‌ را به‌ عنوان‌ عصاره‌ و گل‌ سرسبد خود به‌ جامعه‌ اسلامي‌ و جهان‌ ارائه‌ مي‌دهد. اين‌ مجموعه‌ عاليقدر براي‌ روحانيت‌ بسيار مهم‌ و مغتنم‌ است‌ و مواضع‌ آن‌ مواضع‌ روحانيت‌ كشور محسوب‌ شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اعلام‌ موضع‌ مجلس‌ خبرگان‌ در زمينه‌ مسائل‌ جهان‌ اسلام‌ را با رعايت‌ برترين‌ و قويترين‌ پايه‌هاي‌ مصلحتي‌ مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: روحانيون‌ هميشه‌ ملجأ فقرا و محرومين‌ بوده‌اند و در واقع‌ نماينده‌ محرومين‌ محسوب‌ مي‌شوند. لذا آنچه‌ كه‌ مجموعه‌ روحانيون‌ مي‌خواهند، رسيدگي‌ به‌ وضع‌ محرومين‌ است‌ و اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ نيز به‌ طور طبيعي‌ همين‌ جهتگيري‌ و راه‌ و روش‌ را دنبال‌ مي‌كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ برنامه‌ريزي‌ در جهت‌ حل‌ مشكلات‌ طبقات‌ محروم‌ را سياست‌ مستمر و هميشگي‌ دولت‌ و مسئولين‌ نظام‌ اسلامي‌ دانستند و فرمودند: نظام‌ و دولت‌ اسلامي‌ از آغاز پيروزي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تا كنون‌ به‌ طور قهري‌ و طبيعي‌ براي‌ محرومان‌، نيازمندان‌ و مظلومان‌ كار كرده‌ است‌ و اينجانب‌ نيز تا حد توان‌، پيوسته‌ كمك‌ به‌ محرومان‌، مستمندان‌ و از كار افتاده‌ها و نيز حل‌ مشكلات‌ طبقات‌ متوسط و پايين‌تر از آن‌ را با جديت‌ دنبال‌ كرده‌ام‌ .
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اجتماع‌ سالانه‌ اعضاي‌ مجلس‌ خبرگان‌ را بسيار مهم‌، ارزشمند و ذيقيمت‌ عنوان‌ كردند و ضمن‌ تأكيد بر لزوم‌ استفاده‌ مناسب‌ و شايسته‌ از اين‌ اجتماع‌ فرمودند: ايران‌ اسلامي‌ شرايط فوق‌العاده‌ حساسي‌ را سپري‌ مي‌كند. دشمنان‌ اسلام‌ با اظهاراتي‌ صريح‌ و خارج‌ از عرف‌ بين‌المللي‌ بر انجام‌ فعاليتهاي‌ سياسي‌ و اقتصادي‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ تأكيد مي‌كنند و اين‌ خود نشانه‌ روشني‌ از حساسيت‌ اوضاع‌ به‌ دست‌ مي‌دهد. اما با وجود آن‌ نظام‌ اسلامي‌ امروز مستحكم‌تر، دستگاه‌ اداره‌ كشور منسجم‌تر و وحدت‌ دروني‌ ملت‌ از گذشته‌ بيشتر است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ به‌ جايگاه‌ مهم‌ و برجسته‌ دولتمردان‌ و بويژه‌ رئيس‌ جمهور اسلامي‌ ايران‌ در ميان‌ سياستمداران‌ دنيا اشاره‌ كردند و فرمودند: علما و مجتهدين‌ بايد براي‌ دفاع‌ از اسلام‌ و انقلاب‌، وارد ميدان‌ مبارزه‌ تبليغاتي‌ با دشمن‌ شوند و به‌ فشارهاي‌ تبليغاتي‌ محافل‌ سياسي‌، علمي‌ و تشكيلاتي‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ پاسخ‌ دهند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ تلاشهاي‌ به‌ عمل‌ آمده‌ براي‌ بازسازي‌ كشور پس‌ از دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ را بسيار عظيم‌ و گسترده‌ خواندند و فرمودند: امروز وضع‌ كشور به‌ لحاظ اعتبار مالي‌ بسيار پيشرفت‌ كرده‌ است‌ و از نگاه‌ افكار عمومي‌ جهان‌ ايران‌ كشوري‌ با ثبات‌، ريشه‌دار و مستحكم‌ محسوب‌ مي‌شود و موفقيت‌ نظام‌ اسلامي‌ در تضمين‌ و تأمين‌ آينده‌ ملت‌ ايران‌ بيش‌ از همه‌ دشمنان‌ اسلام‌ را خشمگين‌ و حساس‌ كرده‌ است‌. بنا بر اين‌ وضع‌ حساس‌ امروز، ضرورت‌ هماهنگي‌، وحدت‌ و يكپارچگي‌ ميان‌ مسئولان‌ كشور و مردم‌ را بيش‌ از پيش‌ ايجاب‌ مي‌كند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ آيت‌الله‌ اميني‌ نايب‌ رئيس‌ مجلس‌ خبرگان‌ از توجهات‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در جهت‌ رسيدگي‌ هر چه‌ بيشتر به‌ وضع‌ محرومان‌ و مستمندان‌ جامعه‌ و همچنين‌ تلاشهاي‌ دولت‌ در اين‌ زمينه‌ تشكر كرد و با ارائه‌ گزارشي‌ از فعاليتهاي‌ تحقيقاتي‌ انجام‌ شده‌ در طول‌ سال‌ گذشته‌، خواستار اجراي‌ طرحي‌ عملي‌ و گسترده‌ در جهت‌ مقابله‌ با تجمل‌ گرايي‌ و اسراف‌، مبارزه‌ با تهاجم‌ فرهنگي‌ و نيز احياي‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر در جامعه‌ شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /