پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان نظام به مناسبت عيد فطر

به‌ مناسبت‌ عيد سعيد فطر، سران‌ سه‌ قوه‌، كارگزاران‌، مقامات‌ و مسئولان‌ كشوري‌ و لشكري‌ پيش‌ از ظهر امروز به‌ منظور عرض‌ تبريك‌ اين‌ عيد خجسته‌ و بزرگ‌ به‌ محضر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ديدار كردند.
در اين‌ مراسم‌ كه‌ جمعي‌ از سفرا و نمايندگان‌ سياسي‌ دولتهاي‌ اسلامي‌ نيز حضور داشتند، مقام‌ معظم‌ رهبري‌ طي‌ سخناني‌ عيد سعيد فطر را به‌ عنوان‌ عيد بزرگ‌ اسلامي‌ به‌ مسلمانان‌ جهان‌، ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ و دوستداران‌ اسلامي‌ در هر نقطه‌اي‌ از جهان‌ تبريك‌ گفتند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بياناتشان‌ با مروري‌ بر وضعيت‌ زندگي‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ فرمودند: حوادث‌ تلخي‌ كه‌ امت‌ اسلامي‌ با آن‌ مواجه‌ است‌ براي‌ هر مسلمان‌ غيرتمندي‌، حزن‌آور و غم‌انگيز است‌.
مصائبي‌ كه‌ امروز بر ملتهاي‌ مسلمان‌ و مظلوم‌ فلسطين‌، چچنستان‌ در منطقه‌ قفقاز و بوسني‌ و هرزگوين‌ در اروپا و برخي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ در آسيا و آفريقا تحميل‌ شده‌ است‌، حوادث‌ تلخي‌ هستند كه‌ دل‌ هر انسان‌ مسلماني‌ را به‌ درد مي‌آورد و درد بزرگتر و اساسي‌ تر از آن‌ از هم‌ گسيختگي‌ و تفرق‌ دنياي‌ اسلام‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تقويت‌ احساسات‌ فرقه‌ گرايي‌ و ناسيوناليستي‌ در ميان‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ فارس‌، ترك‌، عرب‌ و ساير اقوام‌ را موجب‌ از ميان‌ رفتن‌ يكپارچگي‌ و نيز از هم‌ گسيختن‌ وحدت‌ امت‌ اسلام‌ دانستند و فرمودند:
با وجود تمامي‌ مسائل‌ و مصائب‌ تلخ‌ و غم‌انگيز در جهان‌ اسلام‌، روزنه‌هاي‌ اميد بسياري‌ نيز مشاهده‌ مي‌شود كه‌ بر اساس‌ آن‌ مسلمانان‌ با نگاهي‌ جدي‌تر و احساسي‌ عميق‌تر از گذشته‌ به‌ اسلام‌ و مسائل‌ امت‌ اسلامي‌ توجه‌ مي‌كنند و با جد و جهدي‌ روزافزون‌ و در راه‌ يك‌ حركت‌ عظيم‌ ملي‌، ايمان‌ عميق‌ اسلامي‌ را بروز مي‌دهند و اين‌ درست‌ همان‌ چيزي‌ است‌ كه‌ آمريكا و محافل‌ صهيونيستي‌ و سرمايه‌داري‌ عمده‌ در جهان‌ از آن‌ نگران‌ هستند و به‌ چشم‌ دشمن‌ و خطر به‌ آن‌ نگاه‌ مي‌كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ايمان‌ اسلامي‌ ملتها را پديده‌ مباركي‌ براي‌ اقتدار كشورها و دولتهاي‌ مسلمان‌، ايجاد وحدت‌ امت‌ اسلامي‌ و نيز تضعيف‌ دشمنان‌ جهاني‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: جا دارد دولتها، سياسيون‌، روشنفكران‌ و فعالين‌ هر ملت‌ مسلمان‌ از اين‌ پديده‌ استقبال‌ كنند و آن‌ را مغتنم‌ بشمارند. در برخي‌ از كشورها با پديده‌ ايمان‌ اسلامي‌ مردم‌ برخورد خصمانه‌ مي‌شود، اما به‌ اعتقاد ما دولتها نبايد از آن‌ بترسند بلكه‌ بايد اين‌ حركت‌ را بشناسند و محتواي‌ آن‌ را به‌ عنوان‌ عامل‌ پشتيباني‌كننده‌ و نجات‌ بخش‌ ملتها به‌ خوبي‌ درك‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ صهيونيستها را لجوج‌، معاند، دنياطلب‌، قسي‌القلب‌ و نژادپرست‌ خواندند و با تأكيد بر طبيعي‌ بودن‌ دشمني‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ با اسلامي‌ و مسلمانان‌ فرمودند: اينجانب‌ بوضوح‌ در صحنه‌ دنياي‌ اسلام‌ احساس‌ و مشاهده‌ مي‌كنم‌ كه‌ ملتهاي‌ مسلمان‌، حالت‌ ضعف‌ و تسليم‌پذيري‌ مزمن‌ دو قرن‌ گذشته‌ را به‌ تدريج‌ كنار گذارند و اين‌ خود براي‌ مسلمانان‌ يك‌ عيد بزرگ‌ است‌. ملتهاي‌ مسلمان‌، حالت‌ خودباختگي‌ را در مقابل‌ غرب‌ به‌ كلي‌ كنار گذاشته‌اند و اين‌ مهم‌، راز حركت‌ و پيشرفت‌ هر ملتي‌ به‌ سمت‌ عروج‌ مادي‌ و معنوي‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ منافع‌ دولتهاي‌ اسلامي‌ را در تكيه‌ به‌ روحيه‌ اسلامي‌ ملتهاي‌ خود دانستند و فرمودند: اكنون‌ وقت‌ آن‌ است‌ كه‌ دولتها در كشورهاي‌ اسلامي‌ از بيداري‌ و روحيه‌ تسليم‌ ناپذيري‌ ملتهاي‌ خود استفاده‌ كنند و با تكيه‌ به‌ ايمان‌ اسلامي‌ آنان‌، از موضعي‌ برابر و همسنگ‌ مسائل‌ خود را با دولتهاي‌ بزرگ‌ حل‌ كنند و هيچ‌ اولويتي‌ را نيز براي‌ آنها قائل‌ نشوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با تأكيد بر مغايرت‌ حضور آمريكا در خليج‌ فارس‌ با منافع‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ اين‌ منطقه‌ فرمودند: ملتها خواهان‌ آن‌ هستند كه‌ از موضعي‌ برابر و برخوردار از حقوق‌ مساوي‌ با آمريكا و هر كشور قدرتمند اروپايي‌ مواجه‌ شوند و معاملات‌ و مبادلات‌ با آنها در زمينه‌ مواريث‌ و فرهنگ‌ نيز بر همين‌ اساس‌ انجام‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ملت‌ ايران‌ را با نشاط، مقتدر، در صحنه‌ و در مسير رشد و كمال‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: حضور شكوهمند و عظيم‌ مردم‌ ايران‌ در راهپيمائيهاي‌ 22 بهمن‌ و روز جهاني‌ قدس‌ و نيز استقبال‌ قدرشناسانه‌ آنها از پيكرهاي‌ مطهر شهداي‌ مظلوم‌ جنگ‌ تحميلي‌، نشانه‌ قاطعي‌ از شادابي‌ و حضور نيرومند مردم‌ در صحنه‌هاي‌ انقلاب‌ است‌.
ملت‌ ايران‌ ملتي‌ زنده‌، حاضر در صحنه‌ و علاقه‌مند به‌ مسئولان‌ است‌ و به‌ سياستهايي‌ كه‌ در كشور اجرا مي‌شود، اعتماد مي‌كند و اين‌ ويژگي‌ بسيار با ارزشي‌ است‌ كه‌ از نگاه‌ هيچ‌ انسان‌ با انصافي‌ دور نمي‌ماند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مسئولين‌ كشور را جزو مردم‌ و متكي‌ و همگام‌ با مردم‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: آينده‌ بسيار اميدبخش‌ است‌ و اينجانب‌ در آفاق‌ آينده‌ اين‌ ملت‌ بزرگ‌، درخشندگي‌ هر چه‌ بيشتر را مشاهده‌ مي‌كنم‌. همگامي‌ ملت‌ و دولت‌ و دلسوزي‌ و از خود گذشتگي‌ مسئولين‌ دولتي‌ از الطاف‌، تفضلات‌ و توفيقات‌ بزرگ‌ الهي‌ است‌ و بيش‌ از همه‌ كارگزاران‌ كشور بايد شكرگزار آن‌ باشند و آن‌ را مغتنم‌ بدانند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ هاشمي‌ رفسنجاني‌ رئيس‌ جمهوري‌ عيد سعيد فطر را به‌ محضر رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ تبريك‌ گفت‌ و در سخنان‌ كوتاهي‌ اظهار اميدواري‌ كرد كه‌ هر چه‌ زودتر اختلافات‌ شوم‌ فرقه‌اي‌ و قوميت‌ گرائيهاي‌ خودخواهانه‌ در ميان‌ مسلمانان‌ جهان‌ پايان‌ يابد و امت‌ اسلام‌ به‌ عظمت‌ و عزتي‌ كه‌ شايسته‌ آن‌ است‌ دست‌ يابد.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكيست‌ در اين‌ ديدار رئيس‌ جمهوري‌، رئيس‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، رئيس‌ قوه‌ قضاييه‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ حاج‌ سيد احمد خميني‌، اعضاي‌ شوراي‌ نگهبان‌ و مجمع‌ تشخيص‌ مصلحت‌ نظام‌، جمعي‌ از علماء و اعضاي‌ جامعه‌ روحانيت‌ مبارز و مجمع‌ روحانيون‌ مبارز تهران‌، نمايندگان‌ ولي‌فقيه‌ و مسئولان‌ نهادهاي‌ دولتي‌، نمايندگان‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌، مسئولان‌ قوه‌ قضاييه‌ و قوه‌ مجريه‌، جمعي‌ از فرماندهان‌ نظامي‌ و انتظامي‌ و مسئولان‌ سازمانهاي‌ عقيدتي‌ سياسي‌، اعضاي‌ شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ نمايندگان‌ سياسي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ در تهران‌ و مسئولان‌ سازمانهاي‌ صدا و سيما و خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و روزنامه‌هاي‌ كثيرالانتشار حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /