پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌، افسران‌ عاليرتبه‌ و درجه‌ داران‌ نيروي‌ هوايي

به‌ مناسبت‌ نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ روز نيروي‌ هوايي‌، صبح‌ امروز جمع‌ زيادي‌ از فرماندهان‌، افسران‌ عاليرتبه‌ و درجه‌ داران‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ (رضوان‌ الله‌ تعالي‌ عليه‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا ديدار و تجديد بيعت‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار ياد سرداران‌ شهيد نيروي‌ هوايي‌ بويژه‌ فرماندهان‌ شهيد، ستاري‌، اردستاني‌، ياسيني‌ و شجاعي‌ را گرامي‌ داشتند و در سخنانشان‌ از آنان‌ به‌ سبب‌ در پيش‌ گرفتن‌ زندگي‌ زاهدانه‌ي‌ همراه‌ با استقامت‌، فداكاري‌ و اخلاص‌ تجليل‌ كردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با يادآوري‌ خاطره‌ شكوهمند بيعت‌ پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ با بنيانگذار جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ سال‌ 57 فرمودند: اين‌ اقدام‌ شجاعانه‌ و فداكارانه‌ي‌ پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ يك‌ حركت‌ رمزي‌ و نمادين‌ براي‌ نشان‌ دادن‌ آمادگي‌ جانبازي‌ در راه‌ حقيقت‌ بود و اين‌ يك‌ درس‌ است‌. نيروي‌ هوايي‌، حقيقتي‌ واحد است‌ و تمامي‌ پرسنل‌ آن‌ در افتخارات‌ اين‌ نيرو شريك‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عظمت‌ و جلال‌ ملت‌ ايران‌ و درخشندگي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را مرهون‌ آميزه‌اي‌ از ميليونها فداكاري‌ درخشان‌ دانستند و فرمودند: مجموع‌ كارها و حركتهاي‌ بزرگ‌ و درخشاني‌ كه‌ ثمره‌ي‌ فداكاري‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ است‌، مي‌تواند يك‌ ملت‌ را نجات‌ دهد، كشوري‌ را آباد كند و يك‌ تاريخ‌ را به‌ اوج‌ برساند و بر همين‌ اساس‌، امروز يكايك‌ عناصر نيروي‌ هوايي‌، مسئول‌ و موظف‌ هستند كه‌ اين‌ نيرو را به‌ عنوان‌ بخشي‌ از موجودي‌ كشور و انقلاب‌ در حد اعلاي‌ عظمت‌، حفظ كنند.
فرمانده‌ كل‌ قوا به‌ زندگي‌ سراسر زهد و تقواي‌ شهيد ستاري‌ و دستيارانش‌ در دوران‌ فرماندهي‌ نيروي‌ هوايي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: اين‌ سرداران‌ شهيد با وجود آن‌ كه‌ مورد اعتماد و اطمينان‌ بودند و پول‌ زيادي‌ نيز در اختيار آنها قرار داشت‌، در زمان‌ حيات‌ خود به‌ طور عمد، زندگي‌ ساده‌ و بي‌آلايشي‌ را مي‌گذراندند و توانستند با فائق‌ آمدن‌ بر لذات‌ مادي‌ و تمايلات‌ نفساني‌، راه‌ كسب‌ افتخار را براي‌ خود و نيروي‌ هوايي‌ هموار كنند و اين‌ پديده‌اي‌ بسيار شگفت‌انگيز و بزرگ‌ در دنياي‌ امروز محسوب‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ دل‌ دادن‌ به‌ زخارف‌ دنيا را موجب‌ نگون‌ ساري‌ انسان‌ دانستند و فرمودند: جمع‌آوري‌ ثروت‌، غرق‌ شدن‌ در تجملات‌ و تشريفات‌ مردود است‌ زيرا با غرق‌ شدن‌ در لذات‌ دنيا، افتخار به‌ دست‌ نمي‌آيد و افتخارات‌ گذشته‌ نيز به‌ تدريج‌ از دست‌ مي‌رود و امروز براي‌ حفظ عزتي‌ كه‌ اسلام‌ نصيب‌ ملت‌ ايران‌ كرده‌ است‌ بايد زندگي‌ خود را از قبيل‌ زندگي‌ لذت‌جويانه‌ اهل‌ دنيا قرار ندهيم‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ بر ضرورت‌ تكامل‌ روحيه‌ سازندگي‌، نوآوري‌ و ابتكار در نيروي‌ هوايي‌ و غني‌ كردن‌ آن‌ از درون‌ تأكيد كردند و فرمودند: تقويت‌ معنوي‌ نيروي‌ هوايي‌ به‌ لحاظ آموزش‌، روحيه‌، احساسات‌ انقلابي‌ و ارزش‌گذاري‌ در پديده‌هاي‌ داخل‌ آن‌ بايد همچنان‌ ادامه‌ يابد و به‌ شدت‌ پيگيري‌ شود.
فرمانده‌ كل‌ قوا در پايان‌ سخنانشان‌ انجام‌ هر حركت‌ مثبت‌ و صحيح‌ در نيروي‌ هوايي‌ را حسنه‌اي‌ براي‌ روح‌ سرداران‌ شهيد اين‌ نيرو توصيف‌ كردند و توفيق‌ و كمك‌ الهي‌ را براي‌ پرسنل‌ خدمتگزار نيروي‌ هوايي‌ از درگاه‌ ايزد منان‌ خواستار شدند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، سرود جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ و نيز سرود ديگري‌ در تجديد ميثاق‌ پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ با رهبري‌ معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ اجرا شد و سپس‌ سرتيپ‌ حبيب‌ بقايي‌، فرمانده‌ نيروي‌ هوايي‌ در سخنان‌ كوتاهي‌، ايام‌ دهه‌ مبارك‌ فجر و سالروز پيروي‌ انقلاب‌ شكوهمند اسلامي‌ را به‌ رهبر انقلاب‌، تبريك‌ گفت‌ و ياد سرداران‌ شهيد نيروي‌ هوايي‌ را گرامي‌ داشت‌.
وي‌ همچنين‌ بر پيگيري‌ مطلوب‌ و شايسته‌ تمامي‌ طرحهاي‌ سازندگي‌، بازسازي‌ و ابداعي‌ شهيد ستاري‌ در نيروي‌ هوايي‌ تأكيد كرد و آمادگي‌ پرسنل‌ اين‌ نيرو براي‌ جانبازي‌ در راه‌ دفاع‌ از آرمانهاي‌ انقلاب‌ و تماميت‌ ارضي‌ ايران‌ اسلامي‌ را يادآور شد.
در اين‌ مراسم‌ روحانيون‌ دفاتر عقيدتي‌ سياسي‌ و خانواده‌ معظم‌ شهداي‌ نيروي‌ هوايي‌ نيز حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /