پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان‌ و پرسنل‌ سپاه‌‌ و نيروي‌ انتظامي‌ و جانبازان

در فرخنده‌ سالروز ميلاد با بركت‌ حضرت‌ حسين‌ بن‌ علي‌ (ع‌) و روز پاسدار صبح‌ امروز جمع‌ زيادي‌ از فرماندهان‌، مسئولان‌ و پرسنل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و نيروي‌ انتظامي‌ و جمعي‌ از جانبازان‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(رض‌) با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا ديدار كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ ديدار كه‌ با شعارهاي‌ پرشور پاسداران‌ در تبعيت‌ و اطاعت‌ از اوامر فرمانده‌ كل‌ قوا توأم‌ بود طي‌ سخناني‌ روز پاسدار را به‌ نيروهاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و نيروي‌ انتظامي‌ و نيز روز جانباز را به‌ جانبازان‌ جهاد مقدس‌ و خانواده‌هاي‌ آنان‌ تبريك‌ گفتند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ حضور نيرومند اسلام‌ در صحنه‌ بين‌المللي‌ و جوامع‌ مختلف‌ فرمودند: امروز در هر نقطه‌اي‌ از جهان‌ پيروان‌ و معتقدين‌ به‌ دين‌ مبين‌ اسلام‌ به‌ مسلمان‌ بودن‌ خود افتخار مي‌كنند و آثار اين‌ افتخار در استقلال‌خواهي‌ و تلاش‌ براي‌ تسلط بر امور زندگي‌ خويش‌ و حاكميت‌ بخشيدن‌ به‌ اسلام‌ مشاهده‌ مي‌شود كه‌ بوسني‌ و هرزگوين‌، چچنستان‌ و چند كشور آفريقايي‌ نيز نمونه‌هاي‌ آن‌ محسوب‌ شوند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ زوال‌ و نابودي‌ تدريجي‌ بنيانهاي‌ نظام‌ سلطنتي‌ در ايران‌ و رشد عقلانيت‌ اسلامي‌ و انقلابي‌ در بين‌ قشر جوان‌ را نيز از جمله‌ بشارتهاي‌ ديگر خواندند و با اشاره‌ به‌ اقدامات‌ عمراني‌ صورت‌ گرفته‌ در اقصي‌ نقاط كشور، فرمودند: اگر كساني‌ كه‌ عينك‌ بدبيني‌ بر چشم‌ دارند، آن‌ را كنار نهاده‌ و گذشته‌ كشور را با وضعيت‌ كنوني‌ مقايسه‌ كنند، متوجه‌ خواهند شد كه‌ انقلاب‌ چه‌ كار عظيمي‌ را انجام‌ داده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ كلمه‌ طيبه‌ الهي‌، يك‌ موجود زنده‌، پويا، توانا و نيز معجزه‌اي‌ عظيم‌ نام‌ بردند و در بيان‌ مفهوم‌ ارتجاع‌ و بازگشت‌ به‌ عقب‌ از ديدگاه‌ قرآن‌ كريم‌، حديث‌ و تاريخ‌ فرمودند: ارتجاع‌ و عقب‌ گرد، ميكروب‌ بيماري‌ زا، واگيردار و تكثير شونده‌اي‌ است‌ كه‌ امت‌ اسلامي‌، جوامع‌ و ملتهايي‌ را كه‌ در بهترين‌ حالات‌ معنوي‌ و الهي‌ قرار مي‌گيرند و يا به‌ تعبيري‌ انقلاب‌ كرده‌ و يك‌ گام‌ بلند را به‌ جلو برداشته‌اند در معرض‌ تهديد قرار مي‌دهد. اين‌ ميكروب‌ همچنين‌ كساني‌ را كه‌ از انعام‌ الهي‌ بهره‌مند شده‌ و هدايت‌ يافته‌اند با خطر ابتلا به‌ بيماري‌ ضلالت‌، غصب‌ الهي‌ و محروميت‌ از نعمتهاي‌ خداوند مواجه‌ مي‌سازد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تأكيد بر وجود خطرهاي‌ تهديدكننده‌ در درون‌ امت‌ رسول‌ الله‌ (ص‌) فرمودند: ميكروب‌ رجعت‌ يا ارتجاع‌، دشمن‌ بزرگ‌ هر انقلاب‌ است‌ كه‌ به‌ درون‌ جوامع‌ انقلابي‌ نفوذ كرده‌ و در آن‌ رشد مي‌يابد و دشمن‌ نيز با آگاهي‌ از اين‌ حقيقت‌، براي‌ مشاهده‌ اثرات‌ اين‌ ميكروب‌ در كالبد سالم‌ و نيرومند نظام‌ اسلامي‌ به‌ انتظار نشسته‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در تبيين‌ تهديدهاي‌ موجود در درون‌ نظام‌ اسلامي‌ فرمودند: نفوذ فساد و ايجاد ترديد در اذهان‌ جوانان‌ نسبت‌ به‌ آرمانها، دنياطلبي‌ و اشتغال‌ به‌ زينتهاي‌ دنيوي‌ و زندگي‌ راحت‌ در جامعه‌ و بروز علائم‌ زندگي‌ تجملاتي‌ در ميان‌ عناصر انقلابي‌ نشانه‌هايي‌ از تأثير ميكروب‌ ارتجاع‌ و عقب‌ گرد است‌ و دشمنان‌ اسلام‌ و انقلاب‌ براي‌ تحقق‌ اهداف‌ خود در انتظار رايج‌ شدن‌ آن‌ در يك‌ جامعه‌ انقلابي‌ هستند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: پرداختن‌ به‌ مال‌ و مال‌اندوزي‌، دچار شدن‌ به‌ فسادهاي‌ اخلاقي‌، مالي‌ و فساد اداري‌، درگير شدن‌ در اختلافات‌ داخلي‌ كه‌ خود يك‌ فساد بسيار خطرناك‌ است‌ و نيز جاه‌طلبيهاي‌ غلط و نامشروع‌، كاخ‌ آرماني‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و هر حقيقت‌ ديگري‌ را ويران‌ مي‌كند و بناهاي‌ طاغوتي‌، غيرخدايي‌ و ضد ارزشي‌ جايگزين‌ آن‌ خواهد شد و اين‌ همان‌ رجعت‌ و ارتجاع‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تلاش‌ مستمر دشمنان‌ اسلام‌ در بهره‌ گرفتن‌ از شبيخون‌ و قتل‌ عام‌ فرهنگي‌ خود عليه‌ جامعه‌ اسلامي‌ ايران‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: تبليغات‌ متمركز و ادامه‌دار دشمنان‌ اسلام‌ و تلاش‌ دائمي‌ آنها براي‌ تصرف‌ اذهان‌ ملت‌، جوانان‌ و مؤمنين‌ در داخل‌ ايران‌، براساس‌ يك‌ تجربه‌ تاريخي‌ انجام‌ مي‌شود; زيرا آنها مي‌دانند كه‌ هر انساني‌ قابل‌ فاسد شدن‌ است‌ ولي‌ به‌ روحيات‌ متقين‌ واقف‌ نيستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از متقين‌ به‌ عنوان‌ كساني‌ كه‌ دشمن‌ هرگز قادر به‌ شكست‌ آنها نيست‌ نام‌ بردند و فرمودند: تقوا در سياست‌، حفظ نظام‌ و جنگ‌ تأثير تعيين‌كننده‌اي‌ دارد و دشمن‌ قادر نيست‌ متقين‌ را در گرداب‌ فساد گرفتار كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ وجود روح‌ با عظمت‌، همتهاي‌ بلند و شخصيتهاي‌ بزرگ‌، انبوه‌ انسانهاي‌ با تقوا در نهادهاي‌ مختلف‌ نظام‌ اسلامي‌ و آحاد ملت‌ ايران‌ را سبب‌ ناكام‌ ماندن‌ دشمن‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ از نظام‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ بار سنگين‌ امانت‌ الهي‌ و امانت‌ تاريخي‌ انبيا عظام‌ الهي‌ ياد كردند و از نيروهاي‌ مؤمن‌ و دلسوز سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، بسيج‌ و ارتش‌ به‌ عنوان‌ بر دوش‌ دارندگان‌ اين‌ امانت‌ بزرگ‌ نام‌ بردند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ كل‌ قوا حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ موحدي‌ كرماني‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و سردار سرلشكر محسن‌ رضايي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ هر يك‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ سيدالشهداء (ع‌)، امام‌ زين‌العابدين‌ (ع‌) و حضرت‌ اباالفضل‌ العباس‌(ع‌) را به‌ محضر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ تبريك‌ گفتند و آمادگي‌ و اطاعت‌ محض‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را از اوامر حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ فرمانده‌ كل‌ قوا مورد تأكيد قرار دادند.
در اين‌ ديدار علاوه‌ بر جمع‌ زيادي‌ از برادران‌ پاسدار، شماري‌ از خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا و روحانيون‌ عقيدتي‌ سياسي‌ سپاه‌ پاسداران‌ و نيروي‌ انتظامي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /