پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ اختتاميه‌ يازدهمين‌ دوره‌ مسابقات‌ بين‌المللي‌ قرآن‌ كريم‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، پيش‌ از ظهر امروز در مراسم‌ اختتاميه‌ يازدهمين‌ دوره‌ مسابقات‌ بين‌المللي‌ حفظ، قرائت‌ و تفسير قرآن‌ كريم‌ كه‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) برگزار شد، بر لزوم‌ فهم‌ و تدبر در قرآن‌ كريم‌ تأكيد كردند.
در اين‌ مراسم‌ كه‌ برگزار كنندگان‌ و شركت‌ كنندگان‌ در اين‌ مسابقات‌ به‌ همراه‌ جمعي‌ از قاريان‌ و حافظان‌ قرآن‌ كريم‌ حضور داشتند، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ طي‌ سخناني‌ فرمودند: جامعه‌ اسلامي‌ با نزديك‌ شدن‌ به‌ فهم‌ قرآن‌، رشد و استحكام‌ مي‌يابد، استقلال‌ خود را تضمين‌ مي‌كند و توجه‌ مسلمانان‌ جهان‌ را به‌ خود جلب‌ مي‌كند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ اظهار داشتند: معرفت‌، نجات‌، سلامت‌، رشد و تعالي‌ و تقرب‌ انسان‌ به‌ سوي‌ خداي‌ متعال‌ از دستاوردهاي‌ قرآن‌ كريم‌ است‌ كه‌ تنها با انس‌ و تدبر در قرآن‌ كريم‌ به‌ دست‌ مي‌آيد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، تلاوت‌ قرآن‌ با صداي‌ خوش‌ را خوب‌ و پسنديده‌ اما ناكافي‌ براي‌ درك‌ معاني‌ حقيقي‌ قرآن‌ خواندند و بر لزوم‌ فهم‌ معاني‌ آيات‌ قراني‌ تأكيد كردند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ با تجليل‌ از والديني‌ كه‌ فرزندان‌ خردسال‌ خود را در فراگيري‌ و حفظ با تمام‌ خصوصيات‌ آن‌ قرار مي‌دهند، بر لزوم‌ تعليم‌ خصوصياتي‌ از قرآن‌ به‌ فرزندان‌ كه‌ در فهم‌ معاني‌ آيات‌ تأثير دارند، تأكيد كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ سالهاي‌ ظلماني‌ دور افتادن‌ ملت‌ ايران‌ از قرآن‌ در پيش‌ از انقلاب‌ و نزديك‌ شدن‌ بيش‌ از پيش‌ و مستمر مردم‌ به‌ قرآن‌ در سالهاي‌ بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ فرمودند: قرآن‌، كتاب‌ معرفت‌ و بركت‌ است‌ و بسياري‌ از ظلمات‌ و ابهامها از قلب‌ و روح‌ انسان‌ به‌ بركت‌ قرآن‌ زدوده‌ مي‌شوند.
بنا بر همين‌ گزارش‌ در اين‌ مراسم‌، تني‌ چند از اساتيد تلاوت‌ قرآن‌ كريم‌ و برگزيدگان‌ اين‌ مسابقات‌، آياتي‌ از قرآن‌ را تلاوت‌ كردند.
در اين‌ مراسم‌ همچنين‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ امام‌ جماراني‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ و سرپرست‌ سازمان‌ اوقاف‌ و امور خيريه‌، گزارشي‌ از برگزاري‌ يازدهمين‌ دوره‌ مسابقات‌ بين‌المللي‌ حفظ، قرائت‌ و تفسير قرآن‌ كريم‌ ارائه‌ كرد و در پايان‌، جوايز نفرات‌ اول‌ تا سوم‌ هر يك‌ از سه‌ رشته‌ مسابقات‌ مذكور توسط وزير فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي‌ و نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در سازمان‌ اوقاف‌ و امور خيريه‌ به‌ برگزيدگان‌ اهدا شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /