پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار نخبگان‌ جانباز

در آستانه‌ فرارسيدن‌ روز جانباز، پيش‌ از ظهر امروز جمعي‌ از نخبگان‌ جانباز با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ديدار كردند.
در اين‌ ديدار كه‌ مسئولان‌ بنياد جانبازان‌ نيز حضور داشتند، مقام‌ معظم‌ رهبري‌، يكايك‌ جانبازان‌ را مورد محبت‌ و ملاطفت‌ خويش‌ قرار دادند و به‌ طور مستقيم‌ با افتخارآفريني‌هاي‌ آنان‌ در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ علمي‌، مذهبي‌، هنري‌ و ورزشي‌ آشنا شدند.
در اين‌ ديدار كه‌ در فضايي‌ معنوي‌ و شورانگيز برگزار شد، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از جانبازي‌ در راه‌ خدا به‌ عنوان‌ يك‌ ثواب‌ بزرگ‌ الهي‌ ياد كردند و استقامت‌ و بردباري‌ هر چه‌ بيشتر جانبازان‌ در ادامه‌ راه‌ روشن‌ انقلاب‌ و اسلام‌ را براي‌ افزودن‌ بر اجر و پاداش‌ آنان‌ نزد پروردگار، ضروري‌ خواندند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، وجود انسان‌ را بسيار عظيم‌ و فياض‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: جانبازان‌، عظمت‌ قوايي‌ را كه‌ خداوند در وجود انسان‌ به‌ وديعه‌ گذاشته‌ است‌، نشان‌ مي‌دهند و از اين‌ نظر اجر بزرگي‌ را نصيب‌ خود مي‌كنند زيرا بسياري‌ از آنان‌ با وجود كمبودهاي‌ جسماني‌ توانسته‌اند خود را به‌ مدارج‌ بالاي‌ علمي‌ برسانند و با به‌ كار گرفتن‌ قواي‌ دروني‌ خود قدرت‌ اراده‌ انسان‌ را اثبات‌ كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ همچنين‌ از همسران‌، مادران‌، پدران‌ و خادمين‌ جانبازان‌ به‌ سبب‌ ياري‌ و همراهي‌ كردن‌ با آنان‌ تجليل‌ كردند و صبر، استقامت‌ و روحيه‌ بالاي‌ جانبازان‌ را با وجود كمبودهاي‌ جسماني‌، ناشي‌ از اعتقادات‌ عميق‌ اسلامي‌ آنان‌ و موجب‌ سربلندي‌ و افتخار اسلام‌ دانستند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /