پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار و بيعت مدرسين، فضلا و طلاب حوزه علميه مشهد با مقام معظم رهبري

حضرت آيةالله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي ايران صبح امروز به هنگام بيعت صدها تن از مدرسين، فضلا و طلاب حوزه علميه مشهد با ايشان، لزوم تقويت هر چه بيشتر حوزه هاي علميه بر مبناي فقه سنتي جواهري، تزكيه اخلاقي و رشد آگاهي هاي سياسي را مورد تأكيد قرار دادند.
حجةالاسلام والمسلمين واعظ طبسي نماينده ولي فقيه و توليت آستان قدس رضوي و مسئول حوزه علميه مشهد به همراه اساتيد، مدرسين، طلاب، ‌هيأت بررسي امور حوزه ي علميه و نيز طلاب خارجي مقيم حوزه علميه مشهد صبح امروز به منظور بيعت، به حضور حضرت آيةالله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي رسيدند.
در اين اجتماع با شكوه كه علماي بزرگ و جمعي از ائمه جمعه و جماعات استان خراسان نيز حضور داشتند ابتدا حجةالاسلام والمسلمين واعظ طبسي طي سخنان كوتاهي ارتحال جانسوز امام امت را به محضر حضرت آيةالله خامنه اي تسليت گفت و خطاب به ايشان افزود: ما شما را ولي امر مسلمين مي دانيم و به آن رهبر عالي قدر دست بيعت داده و اوامر حضرتعالي را با دل و جان اطاعت مي كنيم.
سپس ولي امر مسلمين عروج ملكوتي امام خميني، رهبر فقيد جهان اسلام را متقابلاً تسليت گفتند و طي بيانات مبسوطي با تأكيد بر اهميت، حساسيت و استثنائي بودن وظيفه علماء و روحانيون در اين برهه از زمان فرمودند: اداره يك نظام و مردم و ساختن و پرداختن يك مجموعه بر اساس اسلام، كار بسيار پيچيده و دشواري است كه علماي اسلامي ما عهده دار آن هستند و مسئوليت دفاع از حيثيت جهاني اسلام و تنظيم سيستم حكومتي اسلام بر دوش آنهاست.
رهبرانقلاب اسلامي با بيان اين مطلب كه عملكرد خوب و قوي جمهوري اسلامي باعث تقويت و اعتبار كل اسلام است اظهار داشتند: از ديدگاه ناظران خارجي ايران اسلامي درحقيقت علمدار و مظهر اسلام و جامعه ي نمادين و سيماي بيروني اسلام است و اگر ما نتوانيم با پياده كردن احكام اسلامي، عدالت اجتماعي را مستقر، اخلاق اسلامي را رايج و روابط انساني را به صورت مطلوبي ايجاد كنيم، قضاوت دنيا آنرا به عنوان عدم موفقيت اسلام در نظر خواهد گرفت.
رهبر مسلمين جهان در ادامه بياناتشان به گرايش فراواني كه در دنيا براي پي بردن به معرفت اسلامي به وجود آمده اشاره كردند و با بيان اينكه انقلاب اسلامي به مسلمانان افتخار و سربلندي را باز گرداند افزودند: ما از آغاز براي انجام تكليف پا به ميدان مبارزه گذاشتيم و اكنون به واسطه ايمان، جهاد، اخلاص و عمل صالح مردم و نصرت الهي به جائي رسيده ايم كه اسلام و قرآن حاكم و عزيز شدند و مسلمانان اعتزاز معنوي پيدا كردند و در اقصي نقاط آسيا تا قلب اروپا و مناطق ديگر جهان، مسلمانان به مسلمان بودن خود افتخار مي كنند.
ايشان با تأكيد بر لزوم افزايش تحرك و سازماندهي حوزه هاي علميه برمبناي فقه سنتي جواهري، تزكيه اخلاقي و آگاهي هاي سياسي فرمودند: صاحب جواهر مظهر يك فقيه مقيد به مقررات فقاهت و قواعد اصولي و فقهي است كه از موازين رايج فقهي به هيچ وجه تخطي ندارد. فقه سنتي ما خود پوياست و از آنجا كه بر مبناي اجتهاد است مشكلات را علاج و حوادث واقعه را پاسخ مي‌دهد.
ايشان با اشاره به اهميت رشد آگاهي هاي سياسي در حوزه هاي علميه خطاب به حاضرين اظهار داشتند: اگر اعلم علما هم باشيد و زمانتان را نشناسيد و ندانيد ترفندهاي استكبار و نيز مشكلات جامعه چيست، نمي توانيد براي جامعه ي اسلاميتان مفيد واقع شويد. بصيرت و علم به زمان براي يك عالم در هر حدي لازم است و عدم آگاهي علما به حقايق جريانات جهان در طول تاريخ تشيع به ويژه در دويست سال اخير مشكلات بزرگي را به وجود آورده و ضربه سنگيني را از اين ناحيه وارد كرده است.
رهبر جمهوري اسلامي ايران در پايان بياناتشان حضور اساتيد و علماي بزرگ و شخصيت هاي برجسته و نيز نيروهاي مستعد در حوزه علميه مشهد را دلگرم كننده خواندند و بر تلاش علمي هر چه بيشتر آنان تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /