پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار وزير و معاونين‌ و مشاورين‌ وزارت‌ كشور و استانداران‌ سراسر كشور

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ امروز در ديدار وزير و معاونين‌ و مشاورين‌ وزارت‌ كشور و استانداران‌ سراسر كشور با ايشان‌، ضرورت‌ تحكيم‌ ارتباط صميمانه‌ و محبت‌آميز با مردم‌، توأم‌ با رعايت‌ عزت‌ و اقتدار اسلامي‌ را به‌ استانداران‌ گوشزد كردند و تلاش‌ مجدانه‌ آنان‌ را در مبارزه‌ با گرانفروشي‌ مورد تأكيد قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سخنانشان‌ از وزارت‌ كشور به‌ عنوان‌ مهمترين‌ وزارتخانه‌ با مسئوليتهاي‌ مهم‌ و سنگين‌ ياد كردند و فرمودند:
استانداران‌ علاوه‌ بر حفظ امنيت‌ كشور و ايجاد فضاي‌ سالم‌ و امن‌ براي‌ زندگي‌ مردم‌، مسئوليت‌ مهمي‌ در جهت‌ پيشرفت‌ و آباداني‌ استانها، جبران‌ كمبودها، اتصال‌ مسائل‌ استان‌ به‌ طرحهاي‌ ملي‌ و هدايت‌ صحيح‌ بودجه‌ به‌ سمت‌ طرحهاي‌ منطقه‌اي‌ را بر عهده‌ دارند كه‌ احداث‌ جاده‌هاي‌ سراسري‌، ايجاد اشتغال‌ آبادسازي‌ روستاها، كم‌كردن‌ فاصله‌ بين‌ غني‌ و فقير و زياد كردن‌ درآمدهاي‌ مردم‌ از آن‌ جمله‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از قاطعيت‌ رئيس‌ جمهور در مبارزه‌ جدي‌ با گرانفروشي‌ تجليل‌ كردند و فرمودند: علاوه‌ بر مسئولان‌ كشور كساني‌ كه‌ از توانايي‌ سياسي‌ و اجتماعي‌ نيز برخوردارند بايد در اين‌ مسأله‌ ملي‌ و بسيار مهم‌ با رئيس‌ جمهور و دولت‌ همكاري‌ كنند. رئيس‌ جمهور به‌ عنوان‌ يك‌ شخصيت‌ برجسته‌ و متعالي‌ و نيز مسئولي‌ آبرومند موجه‌ و محبوب‌ مردم‌ با كمال‌ جديت‌ و قاطعيت‌، سياست‌ مبارزه‌ با گرانفروشي‌ را دنبال‌ خواهد كرد و استانداران‌ نيز بايد با جدي‌ گرفتن‌ اين‌ تصميم‌، در مناطق‌ خود به‌ طور مستقيم‌ بر اجراي‌ نظارت‌ داشته‌ باشند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ خط اصلي‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را خط خدا و مردم‌ دانستند و خطاب‌ به‌ استانداران‌ فرمودند: براساس‌ يك‌ معيار حقيقي‌، واقعي‌ و معنوي‌ هر مأمور عاليرتبه‌ نظام‌ اسلامي‌ به‌ طور قطع‌ بايد از ديگران‌ به‌ خدا نزديكتر باشد زيرا تنها با شناخت‌ معيارهاي‌ اسلامي‌ و عمل‌ به‌ آن‌، امكان‌ كار، نفوذ كلمه‌ و تأييد خداوند حاصل‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از رهنمودهايشان‌ اقتدار داخلي‌ و خارجي‌ ايران‌ اسلامي‌ را يادآور شدند و فرمودند: دشمنان‌ ملت‌ ايران‌ تا كنون‌ بيشترين‌ خشم‌ سياسي‌ را عليه‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بكار برده‌اند، اما در عين‌ حال‌، بنيان‌ نظام‌ روز به‌ روز محكم‌تر و استوارتر شده‌ است‌. امروز دشمنان‌ متوقع‌ ما، كه‌ خواهان‌ براندازي‌ نظام‌ اسلامي‌ هستند، قانع‌ شده‌اند كه‌ به‌ هر ترتيب‌ خود را با اين‌ نظام‌ همساز و هماهنگ‌ كنند و اين‌ همه‌ تنها به‌ لطف‌ كمكهاي‌ الهي‌ ممكن‌ شده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌، استانداران‌ را به‌ تحكيم‌ هر چه‌ بيشتر ارتباط با خدا و انس‌ با قرآن‌ كريم‌ سفارش‌ كردند و با تأكيد بر اهميت‌ ارتباط آنان‌ با مردم‌ فرمودند: استانداران‌ به‌ عنوان‌ مأموران‌ نظام‌ اسلامي‌ بايد از موضع‌ عزت‌ و اقتدار به‌ مردم‌ خدمت‌ كنند و ارتباطي‌ صميمانه‌ و محبت‌آميز با آنان‌ داشته‌ باشند.
پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، آقاي‌ بشارتي‌ وزير كشور در مورد برنامه‌ سمينار استانداران‌ سراسر كشور كه‌ در تهران‌ برگزار شده‌ است‌ گزارشي‌ را به‌ استحضار رساند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ در اين‌ ديدار فرمانده‌ نيروي‌ انتظامي‌ كل‌ كشور و نيز شهردار تهران‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /