پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام‌ به مناسبت‌ بزرگداشت‌ از شهيدان‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و جنگ‌ تحميلي‌

در اولين‌ روز هفته‌ دفاع‌ مقدس‌، بمناسبت‌ روز تجليل‌ از شهدا و ايثارگران‌، در هفته‌ دفاع‌ مقدس‌، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيامي‌ بمناسبت‌ بزرگداشت‌ و تجليل‌ از شهيدان‌ عزيز انقلاب‌ اسلامي‌ و جنگ‌ تحميلي‌ صادر فرمودند.
متن‌ اين‌ پيام‌ كه‌ عصر امروز در مراسم‌ عطر افشاني‌ و غبار روبي‌ مزار شهيدان‌ در بهشت‌ زهرا توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ رحيميان‌ رئيس‌ بنياد شهيد انقلاب‌ اسلامي‌ قرائت‌ شد، به‌ اين‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
سلام‌ خداوند و بندگان‌ شايسته‌اش‌ به‌ آنان‌ كه‌ جان‌ خود را مشتاقانه‌ به‌ ميدان‌ دفاع‌ از دين‌ خدا و عزت‌ و استقلال‌ ميهن‌ اسلامي‌، بردند.. عاشقانه‌ هستي‌ خود را نثار كردند تا هستي‌ امت‌ اسلامي‌، استقرار و قوام‌ بگيرد، و از لذتها و هوسهاي‌ زندگي‌ چشم‌ پوشيدند تا چشمشان‌ به‌ جمال‌ محبوب‌ ازلي‌ روشن‌ شود، و در راه‌ شهادت‌ گام‌ نهادند تا راه‌ خدا و راه‌ سعادت‌ خلق‌، همواره‌ باز و به‌ روي‌ مردم‌ گشوده‌ بماند. حق‌ شهيدان‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و جنگ‌ تحميلي‌ نه‌ فقط بر مردم‌ كشور ما، بلكه‌ بر همه‌ي‌ دوستداران‌ اسلام‌ و بر همه‌ي‌ طرفداران‌ از آزادي‌ و ارزشهاي‌ الهي‌، بسي‌ عظيم‌ است‌. استكبار، جنگ‌ هشت‌ساله‌ را بر ملت‌ ما تحميل‌ كرد براي‌ اين‌ كه‌ بتواند اسارت‌ را به‌ ايران‌ اسلامي‌ تحميل‌ كند، و شهيدان‌ عزيز و ديگر فداكاران‌ جبهه‌هاي‌ نبرد، ترفند دشمن‌ را باطل‌ ساختند.
از اين‌ روست‌ كه‌ اين‌ روزها كه‌ يادآور شروع‌ تحميل‌ جنگ‌ بر ملت‌ ماست‌ مناسبت‌ مغتنمي‌ است‌ براي‌ تجليل‌ از شهداي‌ بزرگوار و جانبازان‌ عزيز و آزادگان‌ سرافراز و مفقودالاثرهاي‌ مظلوم‌ و همه‌ي‌ رزمندگان‌ مؤمن‌ و دلاور، تكريم‌ و تعظيم‌ به‌ پدر و پيشواي‌ شهيدان‌ حضرت‌ امام‌ خميني‌ قدس‌ سره‌ الشريف‌.
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
سي‌ و يكم‌ شهريور ماه‌ 1373
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /