پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌ و مسئولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌

در آستانه‌ فرارسيدن‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌، جمع‌ زيادي‌ از فرماندهان‌ و مسئولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) با حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا ديدار كردند.
در اين‌ ديدار كه‌ همزمان‌ با برگزاري‌ مجمع‌ ساليانه‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انجام‌ شد، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ طي‌ سخناني‌ از جهاد در راه‌ خدا و حضور در ميدان‌ خطر براي‌ مبارزه‌ با دشمنان‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ يك‌ نعمت‌ بزرگ‌ براي‌ سپاه‌ اسلام‌ ياد كردند و فرمودند: امام‌ به‌ عنوان‌ بزرگ‌ مردي‌ فقيه‌، زاهد و عارف‌ همواره‌ و از صميم‌ دل‌ آرزو مي‌كردند كه‌ اي‌ كاش‌ يك‌ پاسدار بودند زيرا آنچه‌ كه‌ امام‌ را اينگونه‌ به‌ شوق‌ مي‌آورد، شور و اشتياق‌ پاسداران‌ اسلام‌ به‌ جهاد و حضور در ميدانهاي‌ خطر و جنگ‌ با دشمن‌ و بهره‌ گرفتن‌ از اين‌ فرصت‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ كمال‌ بشري‌ بود.
فرمانده‌ كل‌ قوا تلاش‌ و مجاهدت‌ در راه‌ خدا را لازمه‌ سعادت‌ و سربلندي‌ انسان‌ و بر آمدن‌ از عهده‌ بندگي‌ خدا دانستند و فرمودند: هدف‌ از تمامي‌ تلاشهايي‌ كه‌ در راه‌ سازندگي‌، خودسازي‌، خدمت‌ به‌ خلق‌، اقامه‌ عدل‌ و برپا داشتن‌ حكومت‌ حق‌ به‌ عمل‌ مي‌آيد، ادا كردن‌ حق‌ بندگي‌ در پيشگاه‌ خداوند است‌ و اقامه‌ حكومت‌ عدل‌ و ايجاد راهي‌ براي‌ هدايت‌ بشريت‌ و نجات‌ او از ضلالت‌، مقدمه‌اي‌ براي‌ اداي‌ حق‌ بندگي‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ پي‌ريزي‌ نهضت‌ اسلامي‌ در گذشته‌ تاريخ‌ كه‌ موجب‌ به‌ وجود آمدن‌ بزرگترين‌ تمدن‌ بشري‌ شد اشاره‌ كردند و با بيان‌ چگونگي‌ به‌ وجود آمدن‌ تمدن‌ اسلامي‌ در جهان‌ فرمودند: با پيدايش‌ تمدن‌ اسلامي‌، همه‌ چيز اروپا در مقابل‌ آن‌ رنگ‌ باخت‌ زيرا جوهره‌ اين‌ تمدن‌ بزرگ‌ از مكتب‌ اسلام‌ بود. تمدن‌ اسلامي‌ با بكار گرفتن‌ علم‌، كشف‌ حقايق‌ درجه‌ يك‌ عالم‌ وجود و استخدام‌ انديشه‌ها، ذهنها و فعاليتهاي‌ عظيم‌ علمي‌ توانست‌ دانشگاههاي‌ بزرگ‌ را در مقياس‌ جهاني‌ ايجاد كند و دهها كشور ثروتمند و مقتدر و يك‌ قدرت‌ سياسي‌ بي‌نظير را در طول‌ تاريخ‌ پديد آورد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از قرون‌ وسطا به‌ عنوان‌ دوران‌ جهالت‌ و بدبختي‌ براي‌ اروپا و دوران‌ تشعشع‌ علم‌ در سرزمينهاي‌ اسلامي‌ ياد كردند و فرمودند: نتيجه‌ مجاهدت‌ خالصانه‌ و مخلصانه‌ در راه‌ خدا، درخشش‌ و تلالو معنوي‌ و مادي‌ است‌ و تمدن‌ اسلامي‌ نيز در پرتو همين‌ مجاهدت‌ به‌ لحاظ سياسي‌ و علمي‌ به‌ چنان‌ قدرتي‌ دست‌ يافت‌ كه‌ توانست‌ تمامي‌ نيروهاي‌ زنده‌، سازنده‌ و فعال‌ بشري‌ را در خدمت‌ اهداف‌ عالي‌ خود قرار دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ با تأكيد بر استحكام‌ و خدشه‌ ناپذير بودن‌ بناي‌ نظام‌ اسلامي‌ فرمودند: در دنيايي‌ كه‌ همه‌ انگيزه‌ها عليه‌ اسلام‌ و بر دور نگهداشتن‌ ايران‌ از اسلام‌ و قرآن‌ متمركز بوده‌ است‌، ملت‌ بزرگ‌ ايران‌ با رهبري‌ و هدايت‌ امام‌ عظيم‌الشأن‌ (رض‌) كار بزرگي‌ را انجام‌ داد كه‌ در واقع‌ يك‌ افسانه‌ و باور نكردني‌ بود. سرزمين‌ بزرگ‌ ايران‌ با ذخاير عظيم‌ طبيعي‌ از جمله‌ نفت‌ و با اين‌ موقعيت‌ حساس‌ و جايگاه‌ مهم‌ جغرافيايي‌ از دست‌ آمريكا خارج‌ شد و حكومت‌ دست‌نشانده‌، مطيع‌، گوش‌ به‌ فرمان‌، مخلص‌ و مريد آمريكا از ميان‌ رفت‌. آنچه‌ كه‌ آمريكا براي‌ حفظ كشورهاي‌ كوچكي‌ چون‌ هائيتي‌، پاناما و كويت‌ انجام‌ داد بوضوح‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ خارج‌ كردن‌ ايران‌ از دست‌ آمريكا و استقرار نظامي‌ مستقل‌ و اسلامي‌ در آن‌ تا چه‌ حد به‌ يك‌ افسانه‌ شبيه‌ است‌.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ كل‌ قوا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ موحدي‌ كرماني‌ نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در سپاه‌ و نيز سردار سرلشكر محسن‌ رضايي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ هر يك‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ از برگزاري‌ مجمع‌ بزرگ‌ فرماندهان‌ سپاه‌ پاسداران‌ گزارش‌ دادند و طي‌ آن‌ برنامه‌هاي‌ آموزشي‌ در سپاه‌ بويژه‌ در جهت‌ رشد معنوي‌ و تقويت‌ روحيه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را خاطرنشان‌ كردند.
اين‌ گزارش‌ همچنين‌ حاكيست‌ در پايان‌ اين‌ ديدار نماز جماعت‌ ظهر و عصر به‌ امامت‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در حسينيه‌ امام‌ خميني‌(رض‌) برگزار شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /