پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب رئيس رياست‌ قوه‌ قضاييه‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و ولي‌ امر مسلمين‌ طي‌ حكمي‌، آيت‌الله‌ يزدي‌ را براي‌ پنج‌ سال‌ ديگر به‌ رياست‌ قوه‌ قضاييه‌ منصوب‌ فرمودند.
متن‌ حكم‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ خطاب‌ به‌ آيت‌الله‌ يزدي‌ به‌ اين‌ شرح‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
آيت‌الله‌ آقاي‌ حاج‌ شيخ‌ محمد يزدي‌ (دامت‌ توفيقاته‌ العاليه‌)
با گذشت‌ پنج‌ سال‌ ديگر از عمر قوه‌ي‌ قضاييه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ به‌ مديريت‌ عاليه‌ي‌ عالم‌ بزرگوار، اين‌ دستگاه‌ بسيار با اهميت‌ دوره‌ي‌ ديگري‌ را با ويژگيهاي‌ متمايز از دو دوره‌ي‌ پيش‌ از آن‌ گذرانيد و به‌ كسب‌ تجارب‌ و ذخيره‌هاي‌ معنوي‌ ديگر نائل‌ آمد. بي‌شك‌ در اين‌ دوره‌ نقاط قوت‌ و نيز نقاط ضعفي‌ وجود داشته‌ است‌ كه‌ با حفظ و افزودن‌ بر نقاط قوت‌ و كاستن‌ از نقاط ضعف‌، بايد دستگاه‌ قضايي‌ به‌ طراز اسلامي‌ كامل‌ نائل‌ گردد. معيار صحت‌ و قوت‌ در قوه‌ي‌ قضاييه‌ آن‌ است‌ كه‌ حق‌ احقاق‌ و باطل‌، ابطال‌ شود و بدين‌ ترتيب‌ عدل‌ و انصاف‌ و رعايت‌ حقوق‌ ضعفا و مظلومين‌ و استقرار امنيت‌ در كشور ممكن‌ و محقق‌ گردد. اكنون‌ اينجانب‌ با تشكر از زحمات‌ و خدمات‌ پنج‌ساله‌ جنابعالي‌ و همكاران‌ محترمتان‌ و نيز از يكايك‌ قضات‌ شريف‌ و پاكدامن‌ و بصيري‌ كه‌ در اين‌ دوره‌، توش‌ و توان‌ معنوي‌ عظيمي‌ را براي‌ حسن‌ جريان‌ امر قضاء در كشور بكار برده‌اند، شما را براي‌ يك‌ دوره‌ ديگر به‌ رياست‌ قوه‌ي‌ قضاييه‌ منصوب‌ و اين‌ مسئوليت‌ خطير و حساس‌ و افتخارآميز را به‌ جنابعالي‌ تفويض‌ مي‌كنم‌.
لازم‌ مي‌دانم‌ در ميان‌ نقاط مورد اهتمام‌ خود نسبت‌ به‌ آن‌ دستگاه‌ عظيم‌ كه‌ بارها در گفته‌ها و نوشته‌ها خطاب‌ به‌ رئيس‌ و اعضاء آن‌ قوه‌ تكرار شده‌ است‌ بر روي‌ اين‌ چند نقطه‌ به‌ طور ويژه‌ تكيه‌ كنم‌:
1 ـ جذب‌ عناصر برجسته‌ و كارامد انقلابي‌ و مؤمن‌ و دلسوز در مسئوليتهاي‌ حساس‌ قوه‌ي‌ قضاييه‌.
2 ـ طرد عناصر فرصت‌طلب‌ و بي‌مبالات‌ و بي‌بصيرت‌ و احيانا فاسد از همه‌ي‌ آن‌ دستگاه‌ بويژه‌ از مسئوليتهاي‌ مؤثر.
3 ـ به‌ كار اندازي‌ روش‌ نظارت‌ نسبت‌ به‌ همه‌ي‌ بخشهاي‌ آن‌ دستگاه‌ و برآورد درست‌ از كار اشخاص‌ و تشويق‌ نيكوكاران‌ و برخورد مناسب‌ و قاطع‌ با كم‌كاران‌ يا بدكاران‌.
4 ـ تعالي‌ بخشيدن‌ به‌ كيفيت‌ علمي‌ و عملي‌ قضاء و تربيت‌ و جذب‌ افراد عالم‌ و بصير و جستجو از روشهاي‌ برتر براي‌ تأمين‌ عدل‌ و سرعت‌ عمل‌ قضايي‌.
مزيد توفيقات‌ جنابعالي‌ را از خداوند متعال‌ مسألت‌ مي‌نمايم‌.
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
23/05/1373
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /