پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان‌ دفاتر خارجي‌ خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ امروز در ديدار مدير عامل‌، مسئولان‌، سردبيران‌ و سرپرستان‌ دفاتر خارجي‌ خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ با ايشان‌ ضمن‌ ارائه‌ رهنمودهايي‌ به‌ آنان‌، مبارزه‌ ملت‌ ايران‌ را در دفاع‌ از اصول‌ و ارزش‌ اسلامي‌ مستمر و هميشگي‌ خواندند و ضرورت‌ مقابله‌ آگاهانه‌ و هوشمندانه‌ با دشمنان‌ اسلام‌ را در عرضه‌ خبر و تبليغات‌ مورد تأكيد قرار دادند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضمن‌ ابراز خرسندي‌ نسبت‌ به‌ بهبود كيفيت‌ فعاليتهاي‌ خبري‌ در خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ فرمودند: دنياي‌ امروز عرصه‌ مصاف‌ خبري‌ و مبارزه‌ در ميدان‌ تبليغات‌ است‌ و همه‌ سردمداران‌ استكبار جهاني‌ و زورمداران‌ بين‌المللي‌ كه‌ تريبون‌ دارهاي‌ دنيا نيز محسوب‌ مي‌شوند با به‌ خدمت‌ گرفتن‌ مغزهاي‌ خبرساز و جعل‌كننده‌ خبر، نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را هدف‌ قرار داده‌اند . از اين‌ رو دست‌اندركاران‌ خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بايد به‌ عنوان‌ سربازان‌ خط مقدم‌ اين‌ نبرد
با بهره‌ گيري‌ از دانش‌ مبارزه‌ و تمركز در تصميم‌ گيري‌ در اين‌ عرصه‌، تحركات‌ ناحق‌ و جوسازيهاي‌ دشمن‌ را پاسخ‌ دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ وجود يك‌ سياست‌ فرادولتي‌ و فراكشوري‌ در عرصه‌ تبليغات‌ جهاني‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: صهيونيستها و سرمايه‌ داران‌ بزرگ‌ طراحان‌ اصلي‌ اين‌ سياستها هستند و اداره‌ خبرگزاريهاي‌ عمده‌ دنيا را نيز در اختيار خود دارند. آنها براي‌ جعل‌ يك‌ خبر جهت‌دار عليه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مبالغ‌ هنگفتي‌ را هزينه‌ مي‌كنند و پيوسته‌ در تلاش‌ هستند تا در اين‌ مصاف‌ ضربه‌هاي‌ سنگيني‌ را به‌ ملت‌ ايران‌ وارد سازند. لذا دست‌اندركاران‌ تهيه‌ و پخش‌ خبر در ايران‌ اسلامي‌ بايد بي‌درنگ‌ انگيزه‌ها و اهداف‌ صهيونيستها و مستكبرين‌ را افشا كرده‌ و نقشه‌هاي‌ شوم‌ آنان‌ را خنثي‌ سازند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پخش‌ اخبار صحيح‌ و منطقي‌ و انعكاس‌ دردهاي‌ ملت‌ و دولت‌ را اقدامي‌ لازم‌ توصيف‌ كردند و خطاب‌ به‌ مسئولان‌ خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ فرمودند: شما بازوي‌ كارامد و تواناي‌ نظام‌ اسلامي‌ در عرصه‌ خبر و تبليغات‌ هستيد و در اين‌ ميدان‌ وظيفه‌ مهم‌ شما ضربه‌ زدن‌ به‌ دشمن‌ و دفع‌ ضرباتي‌ است‌ كه‌ دشمن‌ وارد مي‌آورد.
اين‌ مبارزه‌ نيازمند فكر و علم‌ است‌ زيرا شكست‌ دشمن‌ در سايه‌ فراگرفتن‌ علم‌ مبارزه‌ و تمركز در تصميم‌ گيري‌ ممكن‌ خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ بهره‌ گيري‌ از عناصر برجسته‌ خبري‌ در امر سياستگذاري‌ و انجام‌ كار متمركز و انديشمندانه‌ را خاطرنشان‌ كردند و اين‌ نكته‌ را مورد تأكيد قرار دادند كه‌ با انتقال‌ و انعكاس‌ مثبت‌ بسياري‌ از مطالب‌ خبري‌ داخل‌ كشور مي‌توان‌ با تهاجم‌ تبليغاتي‌ و خبري‌ دشمن‌ مبارزه‌ و آن‌ را خنثي‌ كرد.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، آقاي‌ وردي‌ نژاد مدير عامل‌ سازمان‌ خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ گزارشي‌ از پيشرفت‌ كيفي‌ و كمي‌ اين‌ سازمان‌ در صحنه‌ داخلي‌ و بين‌المللي‌ و برنامه‌هاي‌ هفتمين‌ همايش‌ خبري‌ رؤساي‌ نمايندگيهاي‌ خارج‌ از كشور اين‌ سازمان‌ را به‌ استحضار رساند و گفت‌: خبرگزاري‌ جمهوري‌ اسلامي‌ بر خلاف‌ حركت‌ رسانه‌هاي‌ بيگانه‌، برنامه‌ريزي‌ خود را بر روشن‌ ساختن‌ هر چه‌ بهتر واقعيات‌ براي‌ افكار عمومي‌ جهان‌ متمركز كرده‌ است‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /