پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مردم شهرستان گچساران

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در آخرين‌ روز از سفر خود به‌ استان‌ محروم‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد صبح‌ امروز در ميان‌ استقبال‌ پرشور مردم‌ شهرستان‌ گچساران‌ وارد دوگنبدان‌ مركز اين‌ شهرستان‌ شدند.
مردم‌ اين‌ منطقه‌ در اولين‌ ساعات‌ بامداد امروز با اجتماع‌ در دو طرف‌ مسير عبور اتومبيل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ شور و احساسات‌ بي‌شائبه‌ خود را با سردادن‌ شعارهاي‌ «دسته‌ گل‌ محمدي‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدي‌» و «صل‌ علي‌ محمد بوي‌ خميني‌ آمد» ابراز كردند.
مردم‌ و عشاير سلحشور شهرستان‌ گچساران‌ با قرباني‌ كردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند و پرتاب‌ صدها شاخه‌ گل‌ و پخش‌ شيريني‌ حضور مقام‌ معظم‌ رهبري‌ را در اين‌ منطقه‌ محروم‌ گرامي‌ داشتند.
هنگامي‌ كه‌ انبوه‌ جمعيت‌ استقبال‌ كننده‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ را در ميان‌ خود يافتند غريو شادي‌ و هلهله‌ مردم‌ به‌ اوج‌ خود رسيد و عاشقان‌ ولايت‌ و امامت‌ اعم‌ از شهري‌ و روستائي‌ و عشاير با چهرهاي‌ شكفته‌ و پرنشاط محبت‌ و عطوفت‌ عميق‌ خود را به‌ رهبر انقلاب‌ ابراز كردند.
در صدها پلاكاردي‌ كه‌ در خيابانها و ميادين‌ مسير استقبال‌ از مقام‌ معظم‌ رهبري‌ نصب‌ شده‌ بود اهالي‌ اين‌ منطقه‌ مقدم‌ معظم‌له‌ را با عنوان‌ «فرزند صالح‌ امام‌» «پرچمدار رسالت‌ پيامبران‌»، «خورشيد سعادت‌» ـ شخصيت‌ ممتاز عالم‌ اسلام‌»ـ «سرمه‌ احسان‌ بر ديده‌ عاشقان‌» ـ رسول‌ نور و ستاره‌ سحر گرامي‌ داشتند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پس‌ از ورود به‌ شهر دو گنبدان‌ بلافاصله‌ در محل‌ اجتماع‌ صدهاتن‌ از خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا و مفقودين‌، جانبازان‌ و ايثاگران‌ حضور يافتند و طي‌ سخناني‌ از مقام‌ و منزلت‌ آنان‌ در دفاع‌ از حريم‌ اسلام‌ و پايمردي‌ در راه‌ خدا تجليل‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از همسران‌ جانبازان‌ به‌ سبب‌ ابراز محبت‌ و عطوفت‌ خويش‌ به‌ جانبازان‌ فداكار قدرداني‌ كردند و در پايان‌ از خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا و مفقودين‌ و نيز ايثارگران‌ و جانبازان‌ خواستند تا با صبر و بردباري‌ در برابر مشكلات‌، شايستگي‌ استمرار لطف‌ و تفضل‌ الهي‌ را براي‌ خود حفظ كنند.
در اين‌ ديدار گروه‌ سرود فرزندان‌ شاهد گچساران‌ سرود زيبائي‌ را در بيان‌ عشق‌ و محبت‌ ميان‌ فرزندان‌ شاهد و رهبر انقلاب‌ اجرا كردند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پش‌ از اين‌ ديدار در اجتماع‌ دهها هزار تن‌ از مردم‌ شهرستان‌ گچساران‌ كه‌ در ورزشگاه‌ تختي‌ دوگنبدان‌ ترتيب‌ يافته‌ بود شركت‌ كردند و به‌ ابراز احساسات‌ پرشور مردم‌ پاسخ‌ گفتند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ مراسم‌ از مردم‌ با ايمان‌ گچساران‌ به‌ سبب‌ اجتماع‌ در گرماي‌ شديد هوا و در زير آفتاب‌ سوزان‌ تشكر كردند و طي‌ سخنان‌ كوتاهي‌ ايمان‌ اسلامي‌ و شور و احساسات‌ انقلابي‌ مردم‌ اين‌ منطقه‌ را با وجود تلاش‌ بيگانگان‌ در گذشته‌، براي‌ ترويج‌ اخلاق‌ و فرهنگ‌ فاسد و مضر در منطقه‌ نفتخيز گچساران‌ چشمگير و يك‌ پديده‌ با ارزشي‌ دانستند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ از تلاش‌ دولت‌ در جهت‌ گسترش‌ راههاي‌ درآمد و اشتغال‌ و سازندگي‌ در بخش‌هاي‌ غير نفتي‌ در منطقه‌ گچساران‌ خبر دادند و فرمودند: در تمدن‌ صنعتي‌ امروز جهان‌ سرعت‌، سهولت‌ و پيشرفت‌ در وسايل‌ زندگي‌ بشر برپايه‌ حركت‌، گرما و روشنائي‌ استوار است‌ و اروپا و آمريكاي‌ متفرعن‌ و متكبر اين‌ سه‌ عامل‌ را از نفت‌ كه‌ متعلق‌ به‌ ملت‌هاي‌ خاورميانه‌، خليج‌ فارس‌ و مناطق‌ مسلمان‌نشين‌ جهان‌ است‌ بدست‌ مي‌آورد و اگر اين‌ سه‌ عامل‌ از تمدن‌ صنعتي‌ جهان‌ امروز گرفته‌ شود جز پوسته‌اي‌ بي‌جان‌ چيز ديگري‌ از آن‌ باقي‌ نمي‌ماند و غرب‌ مستكبر از پاي‌ در خواهد آمد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ زيان‌ هنگفت‌ ملت‌هاي‌ صاحب‌ نفت‌ براثر خيانت‌ بعضي‌ از دولتهاي‌ همپيمان‌ اروپا و آمريكا كه‌ در توليد انبوه‌ نفت‌ و فروش‌ ارزان‌ آن‌ دست‌ دارند اشاره‌ كردند و فرمودند: امروز براثر خيانت‌ بعضي‌ از شركاي‌ اروپا و آمريكا، نفت‌ كه‌ حيات‌ تمدن‌ صنعتي‌ به‌ آن‌ بستگي‌ دارد به‌ قيمتي‌ ناچيز فروخته‌ مي‌شود و غربي‌ها به‌ مراتب‌ بيش‌ از صاحبان‌ نفت‌ از آن‌ بهره‌ مي‌بردند بگونه‌اي‌ كه‌ سود دولتهاي‌ اروپاي‌ غربي‌ از محل‌ واردات‌ نفت‌ و مالياتي‌ كه‌ از آن‌ دريافت‌ مي‌كنند بيشتر از سودي‌ است‌ كه‌ كشورهاي‌ توليد كننده‌ نفت‌ از محل‌ صدور آن‌ بدست‌ مي‌آورند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ آن‌ دسته‌ از دولتهاي‌ توليد كننده‌ نفت‌ را كه‌ بجاي‌ دفاع‌ از حقوق‌ كشور و ملت‌ خود از دولت‌هاي‌ زورگو و زياده‌طلب‌ حمايت‌ مي‌كنند در كاهش‌ شديد قيمت‌ نفت‌ مقصر دانستند و افزودند: در اوپك‌ دولتي‌ كه‌ به‌ طور جدي‌ ايستاده‌ است‌ و صريحا موضع‌ خود را اعلام‌ و بر آن‌ پافشاري‌ مي‌كند دولت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ از بيداري‌ ملت‌هاي‌ مسلمان‌ به‌ عنوان‌ راه‌ درمان‌ دردهاي‌ جهان‌ اسلام‌ ياد كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ها براي‌ اصلاح‌ امور خود بايد همانند ملت‌ ايران‌ بيداري‌ سياسي‌ اسلامي‌ و قرآني‌ را بدست‌ آورند و امروز در سايه‌ استقامت‌ و ايستادگي‌ ملت‌ شجاع‌ ايران‌ دامنه‌ اين‌ بيداري‌ در حال‌ گسترش‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ اين‌ مراسم‌ به‌ ديدار چهار روزه‌ خود از استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد پايان‌ دادند و به‌ اتفاق‌ همراهانشان‌ به‌ تهران‌ بازگشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /