پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار با مردم شهر دهدشت‌ و بخش‌ها و روستاهاي‌ اطراف‌ آن‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در دومين‌ روز از سفرشان‌ به‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد صبح‌ امروز در ميان‌ استقبال‌ با شكوه‌ و شورانگيز دهها هزار تن‌ از اهالي‌ شهر دهدشت‌ و بخش‌ها و روستاهاي‌ اطراف‌ آن‌ وارد اين‌ شهر شدند.
مردم‌ دهدشت‌ براي‌ گراميداشت‌ مقدم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، با نمايش‌ پرشورترين‌ احساسات‌ مردمي‌ يك‌ روز بزرگ‌ و فراموش‌ نشدني‌ را در زندگي‌ خود ثبت‌ كردند و با نثار بي‌شائبه‌ترين‌ عواطف‌ خود پيوند مستحكم‌ خويش‌ را با ولايت‌ و رهبري‌ مورد تأكيد مجدد قرار دادند.
اهالي‌ دهدشت‌ از پير و جوان‌ و زن‌ و مرد و از اولين‌ ساعات‌ صبح‌ امروز در خيابانها و ميادين‌ اصلي‌ شهر دهدشت‌ اجتماع‌ كردند و بي‌صبرانه‌ براي‌ ديدار رهبر معظم‌ انقلاب‌ به‌ انتظار ايستادند.
به‌ هنگام‌ ورود اتومبيل‌ حامل‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ شهر دهدشت‌، انبوه‌ استقبال‌كنندگان‌ يكپارچه‌ غريو هلهله‌ و شادي‌ سردادند و احساسات‌ خالصانه‌ خود را با قرباني‌ كردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند، نثار صدها شاخه‌ گل‌ و پخش‌ شيريني‌ ابراز كردند.
با ورود حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ شهر دهدشت‌، تمامي‌ مسير استقبال‌ مردمي‌ به‌ چشم‌ انداز اجتماعي‌ بزرگ‌ از دهها هزار انسانهاي‌ به‌ وجد آمده‌ تبديل‌ شده‌ بود كه‌ براي‌ ديدار مراد و محبوب‌ خويش‌ سر از پا نمي‌شناختند و در حالي‌ كه‌ در پي‌ اتومبيل‌ حامل‌ معظم‌له‌ دوان‌ بودند پيوسيته‌ شعار مي‌دادند: صل‌ علي‌ محمد بوي‌ خميني‌ آمد و دسته‌ گل‌ محمدي‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدي‌.
شور و هيجان‌ مردم‌ دهدشت‌ براي‌ استقبال‌ از رهبر انقلاب‌ كه‌ هرگز قابل‌ توصيف‌ نيست‌ به‌ حدي‌ بود كه‌ مأموران‌ انتظامات‌ قادر به‌ كنترل‌ جمعيت‌ نبودند و انبوه‌ مردم‌ با چهره‌هائي‌ شكفته‌ شده‌ و مشتاق‌، اشك‌ شوق‌ بر ديده‌ و شاخه‌هاي‌ گل‌ در دست‌ داشتند، اتومبيل‌ حامل‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ را در ميان‌ خود گرفتند و اين‌ مردم‌ بودند كه‌ اتومبيل‌ حامل‌ رهبر را به‌ پيش‌ مي‌بردند.
در صدها پلاكاردي‌ كه‌ در خيابان‌ها و ميادين‌ اصلي‌ شهر نصب‌ شده‌ بود اهالي‌ شهر دهدشت‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ را با عناويني‌ چون‌ شهيد شاهد، رهبر پيردل‌، دسته‌ گل‌ محمدي‌، صاحب‌ چشم‌ بصيرت‌، پاسدار باغ‌ توحيد، پرچمدار رسالت‌، خورشيد درخشان‌ اسلام‌، امير قافله‌ عشق‌ و زعيم‌ امت‌ گرامي‌ داشتند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بلافاصله‌ پس‌ از ورود به‌ دهدشت‌ در اجتماع‌ خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا، مفقودين‌، جانبازان‌ و آزادگان‌ اين‌ شهرستان‌ حضور يافتند و از فداكاريها و ايثارگريهاي‌ آنان‌ در راه‌ دفاع‌ از آرمان‌ها و اهداف‌ بلند اسلام‌ و انقلاب‌ تجليل‌ بعمل‌ آوردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در سخنانشان‌ از شهادت‌ به‌ عنوان‌ تضمين‌ كننده‌ حيات‌ يك‌ فكر و زنده‌ ماندن‌ ايمان‌ ياد كردند و فرمودند: زنده‌ بودن‌ راه‌ شهيد به‌ مفهوم‌ زنده‌ بودن‌ شهيد است‌ و خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا بايد با ادامه‌ راه‌ شهدا ياد عزيزان‌ خود را در جامعه‌ زنده‌ نگه‌ دارند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ همچنين‌ فداكاري‌ جانبازان‌ را داراي‌ ارزش‌ بالايي‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ تصريح‌ كردند كه‌ ايمان‌ و اعتقاد ملت‌ ايران‌، نيرويي‌ برتر از نيروي‌ دشمنان‌ اسلام‌ را به‌ ملت‌ ايران‌ بخشيده‌ است‌.
پس‌ از اين‌ ديدار حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اجتماع‌ انبوه‌ جمعيت‌ مشتاق‌ و به‌ وجد آمده‌ شهرستان‌ دهدشت‌ كه‌ در استاديوم‌ ورزشي‌ اين‌ شهر ترتيب‌ يافته‌ بود شركت‌ كردند و به‌ ابراز احساسات‌ زايدالوصف‌ و غيرقابل‌ كنترل‌ آنان‌ كه‌ يكپارچه‌ فرياد مي‌زدند دسته‌ گل‌ محمدي‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدي‌ پاسخ‌ گفتند.
فشردگي‌ جمعيت‌ مشتاق‌ در اين‌ محل‌ به‌ حدي‌ بود كه‌ تلاش‌ مأموران‌ انتظامي‌ براي‌ آرام‌ كردن‌ مردم‌ كمتر نتيجه‌ بخش‌ مي‌نمود و دهها هزار تن‌ از اجتماع‌ كنندگان‌ با شور و شوق‌ زايدالوصفي‌ احساسات‌ بي‌شائبه‌ و علايق‌ خالصانه‌ خود را با سردادن‌ شعارهاي‌ مستمر ابراز مي‌كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ اجتماع‌ پرشور طي‌ سخناني‌ از مردان‌ و زنان‌ اين‌ منطقه‌ به‌ عنوان‌ انسان‌هاي‌ با ايمان‌ و سرشار از عشق‌ به‌ دين‌ و انقلاب‌ ياد كردند و ضمن‌ تمجيد از مبارزات‌ خستگي‌ناپذير عشاير استان‌ كهكيلويه‌ و بويراحمد عليه‌ رژيم‌ ستم‌شاهي‌ فرمودند: عشاير مردان‌ و زنان‌ غيوري‌ هستند كه‌ در مقابل‌ قدرت‌هاي‌ زورگو و سلاطين‌ ستمگر ايستادند و در دوران‌ حاكميت‌ خاندان‌ فاجر و قاجار و پهلوي‌ زانو خم‌ نكردند ولي‌ در برابر حكم‌ دين‌ و قرآن‌ سرتعظيم‌ فرود آوردند و براي‌ بپا داشتن‌ نظام‌ اسلامي‌ به‌ مجاهدت‌ بزرگي‌ كه‌ نشان‌ از ايمان‌ راسخ‌ آنان‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌ دارد دست‌ زدند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ با ستايش‌ از نقش‌ عشاير در دفاع‌ پرشور و شجاعانه‌ از ميهن‌ اسلامي‌ در برابر دشمنان‌ متجاوز در زمان‌ جنگ‌ تحميلي‌ فرمودند: مردم‌ پابرهنه‌ بزرگترين‌ پشتيبان‌ حكومت‌ الهي‌ و نظام‌ اسلامي‌ هستند و امروز به‌ بركت‌ مقاومت‌هاي‌ همين‌ مردم‌، اداره‌ خوب‌ كشور و تلاش‌ مسئولين‌ دلسوز و ملت‌ آگاه‌ و هوشيار اميد دشمن‌ براي‌ متزلزل‌ كردن‌ انقلاب‌ به‌ يأس‌ مبدل‌ شده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ضرورت‌ صرف‌ بيشترين‌ امكانات‌ كشور را در جهت‌ بازسازي‌ و توسعه‌ مناطق‌ محروم‌ مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند نظام‌ اسلامي‌ خدمات‌ زيادي‌ را براي‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌ و مسئولين‌ اجرايي‌ موظف‌ شده‌اند تا به‌ توجه‌ جدي‌ به‌ حل‌ مشكلات‌ اين‌ استان‌، براي‌ خارج‌ كردن‌ آن‌ از اين‌ بن‌بست‌ تلاش‌ كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ مبارزه‌ با محروميت‌هاي‌ اين‌ استان‌ را علاوه‌ بر بودجه‌ و امكانات‌ دولتي‌ منوط به‌ همكاري‌، همفكري‌ و همدلي‌ مردم‌ و رايج‌ شدن‌ روحيه‌ كار در آنان‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ تأكيد كردند كه‌ احداث‌ هر كارخانه‌ و آباداني‌ هر روستا در كشور ضربه‌اي‌ به‌ دشمنان‌ اسلام‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پس‌ از ديدار با مردم‌ شهرستان‌ دهدشت‌ عازم‌ منطقه‌ عشاير نشين‌ سرگچينه‌ از توابع‌ دهستان‌ دشتروم‌ شدند و با حضور در ميان‌ عشاير اين‌ منطقه‌ مسائل‌ و نيازهاي‌ آنان‌ را مورد توجه‌ قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ همچنين‌ ضمن‌ بازديد از چادرهاي‌ عشاير و حضور در چادر خانواده‌ يك‌ شهيد در مورد چگونگي‌ زندگي‌ عشاير، با آنان‌ كه‌ از ديدن‌ معظم‌ له‌ عميقا به‌ وجد آمده‌ بودند گفتگو كردند.
رهبر انقلاب‌ طي‌ سخناني‌ كه‌ در جمع‌ اهالي‌ اين‌ منطقه‌ ايراد كردند، نقش‌ عشاير را در توسعه‌ دامداري‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از كارهاي‌ مهم‌ كشور ارزنده‌ خواندند و تلاش‌ مسئولان‌ كشور را براي‌ حل‌ مشكلات‌ اين‌ منطقه‌ و از بين‌ بردن‌ محروميت‌ها خاطرنشان‌ ساختند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ توجه‌ عشاير را به‌ جدي‌ گرفتن‌ تحصيل‌ فرزندانشان‌ و پرورش‌ استعدادهاي‌ آنان‌ جلب‌ كردند و اين‌ نكته‌ را يادآور شدند كه‌ مسئولين‌ كشور بايد با متمركز كردن‌ فعاليت‌ خود در مناطق‌ محروم‌ براي‌ ريشه‌كن‌ كردن‌ فقر و محروميت‌ تلاش‌ مجدانه‌اي‌ بعمل‌ آورند.
در منطقه‌ عشايري‌ سرگچينه‌ 80 خانوار از سه‌ طايفه‌ مختلف‌ زندگي‌ مي‌كنند و ده‌ تن‌ از غيور مردان‌ عشاير اين‌ منطقه‌ در راه‌ دفاع‌ از كيان‌ اسلام‌ و ميهن‌ اسلامي‌ به‌ فيض‌ شهادت‌ نائل‌ آمده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ سپس‌ روستايي‌ محروم‌ در منطقه‌ جليل‌ را مورد بازديد قرار دادند و ضمن‌ حضور در جمع‌ صدها تن‌ از اهالي‌ اين‌ منطقه‌ با ابراز مراتب‌ محبت‌ و علاقه‌ صميمي‌ خويش‌ به‌ آنان‌ به‌ احساسات‌ و عواطف‌ شورانگيز روستائيان‌ پاسخ‌ گفتند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ مردمي‌ بودن‌ نظام‌ اسلامي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: وجود 53 شهيد در اين‌ منطقه‌ نشانه‌ روشني‌ از عشق‌ و ايمان‌ و علاقه‌ عاطفي‌ مردم‌ با نظام‌ است‌ و مردم‌ و مسئولان‌ بايد ارزش‌ والاي‌ اين‌ ارتباط معنوي‌ را با محبت‌ روزافزون‌ به‌ يكديگر قدر بدانند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ اظهار اميدواري‌ كردند كه‌ با حل‌ مشكلات‌ اساسي‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد، محروميت‌ در مناطق‌ روستايي‌ و عشايري‌ از ميان‌ برود.
اين‌ روستاي‌ محروم‌ در منطقه‌ جليل‌ با بيش‌ از 50 شهيد و سابقه‌ مبارزه‌ در قيام‌ خونيني‌ كه‌ در سال‌ 1342 در اين‌ منطقه‌ بوقوع‌ پيوست‌ نقش‌ مهمي‌ را در پيروزي‌ انقلاب‌ و دفاع‌ از ميهن‌ اسلامي‌ ايفا كرده‌ است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در اين‌ روستا همچنين‌ در منزل‌ خانواده‌ يك‌ شهيد حضور يافتند و اعضاي‌ خانواده‌ شهدا را مورد محبت‌ و ملاطفت‌ خويش‌ قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ پس‌ از اين‌ بازديد به‌ اتفاق‌ همراهانشان‌ به‌ ياسوج‌ بازگشتند.
بنابراين‌ گزارش‌، معاون‌ اجرايي‌ رئيس‌ جمهور، وزراي‌ جهاد سازندگي‌، اقتصاد و دارايي‌، نيرو و رئيس‌ دفتر مناطق‌ محروم‌، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ را در بازديد امروز ايشان‌ از دهدشت‌ و دو منطقه‌ عشايري‌ و روستايي‌ همراهي‌ مي‌كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /