پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزارات‌ تن‌ از زائران‌‌ مرقد مطهر امام‌ خميني‌(رض‌)

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار هزارات‌ تن‌ از زائران‌ ايراني‌ و خارجي‌ مرقد مطهر حضرت‌ امام‌ خميني‌(رض‌) با ايشان‌ طي‌ سخناني‌ فرمودند: امام‌ خميني‌ با رساترين‌ بيان‌، نداي‌ اداره‌ زندگي‌ بر مبناي‌ حاكميت‌ اسلام‌ و توام‌ بودن‌ دين‌ و سياست‌ را براي‌ جهانيان‌ سرداد و احياي‌ اين‌ انديشه‌ اسلامي‌، بزرگترين‌ درس‌ زندگي‌ پربركت‌ امام‌ عظيم‌الشأن‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تأكيد براينكه‌ اسلام‌ برنامه‌اي‌ براي‌ اداره‌ زندگي‌ توأم‌ با سعادت‌ بشر است‌ فرمودند: در دنياي‌ امروز كه‌ زندگي‌ ملت‌هاي‌ مظلوم‌ در معرض‌ جنگ‌ و قحطي‌ و انواع‌ فشارها و بلاها قرار دارد و قدرت‌هاي‌ غاصب‌ جهاني‌ سايه‌ ظلم‌ و ستم‌ خود را بر زندگي‌ ملت‌ها گسترانده‌اند تنها اسلام‌ مي‌تواند بشر را نجات‌ دهد و به‌ سعادت‌ برساند و براساس‌ منطق‌ قرآن‌ و كلام‌ امام‌(رض‌) اسلام‌ به‌ عنوان‌ دين‌ نجات‌بخش‌ انسانها بايد حكومت‌، سياست‌ و طرح‌ برنامه‌ در همه‌ شئون‌ زندگي‌ بشر داشته‌ باشد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با افشاي‌ اهداف‌ استعماري‌ قدرت‌هاي‌ غربي‌ در كشورهاي‌ اسلامي‌ براي‌ تبليغ‌ جدايي‌ دين‌ از سياست‌ فرمودند: استعمارگران‌ غربي‌ براي‌ سلطه‌ بر كشورهاي‌ اسلامي‌ همواره‌ اسلام‌ را مانعي‌ در راه‌ اهداف‌ خود مي‌ديده‌اند. بنابراين‌ براي‌ عقب‌ راندن‌ مسلمانان‌ از صحنه‌ زندگي‌ و سياست‌ و فراهم‌ آوردن‌ زمينه‌هاي‌ تسلط خود در فضاي‌ فكر و ذهن‌ مسلمانان‌ تبليغ‌ كرده‌اند كه‌ اسلام‌ از سياست‌، حكومت‌ و مبارزه‌ جدا است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ اقدام‌ روحاني‌ نمايان‌ درباري‌ را در تكرار زمزمه‌ جدايي‌ دين‌ از سياست‌ به‌ عنوان‌ افتراي‌ به‌ دين‌ مبين‌ اسلام‌ محكوم‌ كردند و فرمودند: امروز كه‌ به‌ همت‌ و استقامت‌ و روشن‌بيني‌ و تدبير امام‌ بزرگوار، اسلام‌ در ايران‌ اسلامي‌ به‌ شكل‌ يك‌ حكومت‌ درآمده‌ است‌ باز هم‌ غربي‌ها و بدتر از همه‌ عده‌اي‌ از روحاني‌نمايان‌ و آخوندهاي‌ درباري‌ در حرم‌ الهي‌ به‌ دين‌ خدا افترا مي‌بندند و ادعا مي‌كنند كه‌ دين‌ از سياست‌ جداست‌ و ما از اينكه‌ بعضي‌ از زعما، سلاطين‌ و سياستمداران‌ جهان‌ اسلام‌ با دشمنان‌ اسلام‌ هم‌ صدا شده‌اند متأسف‌ هستيم‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از حج‌ به‌ عنوان‌ صحنه‌ حضور مسلمين‌ جهان‌ و مركز استفاده‌ و انتفاع‌ امت‌ اسلامي‌ نام‌ بردند و فرمودند: خداوند متعال‌ اعلام‌ برائت‌ را در حج‌ مقرر كرد. زيرا حج‌ مركز اعلام‌ برائت‌ مسلمين‌ است‌; بنابراين‌ مطرح‌ كردن‌ نداي‌ توحيد در خانه‌ خدا و فرياد مسلمين‌ در اعلام‌ برائت‌ از مشركين‌ عين‌ متن‌ اسلام‌ است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ از حكومت‌ پيامبر(ص‌)، نامه‌نگاري‌ها پيامبر اسلام‌ به‌ سلاطين‌ عالم‌ و آيات‌ و احاديث‌ در باب‌ جهاد و ترتيبات‌ اداره‌ حكومت‌ به‌ عنوان‌ نشانه‌هاي‌ روشني‌ از توأم‌ بودن‌ دين‌ و سياست‌ در اسلام‌ ياد كردند و فرمودند: اسلام‌ تعيين‌ كننده‌ نظام‌ زندگي‌ ملت‌ها در همه‌ شئون‌ از جمله‌ امور سياسي‌، اقتصادي‌، فرهنگي‌ و اجتماعي‌ است‌ و زندگي‌ فردي‌ و اجتماعي‌ و هم‌ چنين‌ آخرت‌ را با هم‌ دارد و عبادت‌، دعا، تقرب‌ و توسل‌ را نيز در كنار سياست‌، جهاد و حكومت‌ و اداره‌ زندگي‌ و اقتصاد جامعه‌ مطرح‌ مي‌كند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ با تأكيد برخلاف‌ واقع‌ بودن‌ تبليغات‌ دولت‌هاي‌ غربي‌ عليه‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در مسائل‌ گوناگون‌ فرمودند: ضديت‌ و خصومت‌ قدرت‌هاي‌ استعمارگر با ايران‌ اسلامي‌ ريشه‌ در دشمني‌ استعمارگران‌ با حاكميت‌ اسلام‌ دارد اما به‌ رغم‌ همه‌ دشمني‌ها، دولت‌ و ملت‌ ايران‌ و مسئولين‌ كشور با همه‌ وجود بر سر حاكميت‌ دين‌ خدا و اجراي‌ احكام‌ الهي‌ ايستاده‌اند و تا آخرين‌ نفس‌ بر آن‌ پاي‌ مي‌فشارند.
برپايه‌ همين‌ گزراش‌ پيش‌ از بيانات‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، آقاي‌ انصاري‌ دبير ستاد برگزاري‌ مراسم‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خميني‌(رض‌) گزارشي‌ از برنامه‌هاي‌ اين‌ ستاد و حضور هزاران‌ تن‌ از علاقمندان‌ و شيفتگان‌ امام‌ عظيم‌الشأن‌ از سراسر ايران‌ و جهان‌ در مراسم‌ پنجمين‌ سالگرد ارتحال‌ بنيانگذار جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ ارائه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /