پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس جمهور قرقيزستان و هيأت همراه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار آقاى عسگر آقايف رئيس جمهور قرقيزستان و هيأت همراه با اشاره به مشتركات و سوابق تاريخى ايران و قرقيزستان، بر لزوم توسعه و استحكام هرچه بيشتر روابط دو كشور در زمينه هاى مختلف تأكيد كردند و افزودند: كشورهاى اسلامى بويژه كشورهاى منطقه با توجه به امكانات ومنابع طبيعى و انسانى خود بايد در جهت پيشرفت و ترقى امت اسلامى با يكديگر همكارى نزديك داشته باشند.
ايشان مشكلات كنونى منطقه از جمله اوضاع افغانستان، عراق و فلسطين اشغالى را از ديگر دلايل لزوم نزديكى بيش از پيش كشورهاى اسلامى برشمردند و افزودند: آمريكاييها تحت عنوان مبارزه با تروريسم به منطقه لشگركشى كرده اند در حاليكه اين اقدام آنها خلاف منطق و عقل و منافع ملتهاى افغانستان و عراق و در واقع جهان گشايى است.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر اينكه جهان گشايى همواره محكوم به شكست است، تصريح كردند: علاج مشكلات كنونى خروج آمريكا از منطقه و سپردن اداره آن بدست ملتها و نخبگان منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه اى مشكل فلسطين را هم ناشى از ناديده گرفتن مردم اين كشور و منافع آنان دانستند و افزودند: همانگونه كه دهها سال ناديده گرفتن حقوق ملتهاى آسياى ميانه از جانب شوروى سابق، به نتيجه نرسيد، ناديده گرفتن حقوق ملت مظلوم فلسطين نيز دوام نخواهد آورد و اكنون زن و مرد و پير و جوان فلسطين همگى به ميدان آمده اند و در مقابل گلوله ايستاده اند.
در اين ديدار كه آقاى خاتمى رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاى عسگرآقايف رئيس جمهور قرقيزستان با تأكيد بر لزوم گسترش همه جانبه روابط دو كشور گفت: در اين سفر موافقتنامه هايى به امضاء خواهد رسيد، كه روابط ايران و قرقيزستان را بيشتر از گذشته ارتقاء خواهد بخشيد و اين نشانه حُسن تفاهم و اعتماد بالا ميان دو كشور است.
رئيس جمهور قرقيزستان با اشاره به فعال بودن مسلمانان در اين كشور و گرايش روزافزون جوانان به مسائل دينى و اسلامى، بر لزوم همكارى و نزديكى كشورهاى اسلامى براى ترقى و مقابله با مشكلات فراروى جهان اسلام و منطقه تأكيد كرد و خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامى افزود: من نيز با ديدگاه جنابعالى درباره اوضاع منطقه بويژه وضعيت كنونى افغانستان، عراق و فلسطين موافق هستم.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /