پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

تاکید فرمانده معظم کل قوا در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی و اسلامی و در خدمت منافع ملی است/ایران اسلامی مرکزیت تپنده ی جریان ضد نظام سلطه می باشد


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز(یکشنبه) ضمن حضور در محل ستاد نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از نزديك در جريان فعاليتها و دستاوردهاي اين نيرو قرار گرفتند.
فرمانده كل قوا ابتدا با حضور در محل يادمان شهداي دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس ضمن بازديد از نمايشگاه فعاليتهاي آموزشي، تحقيقاتي، مهندسي و رزمي نيروي زميني ارتش از جمله طرح شبيه سازي آموزش چتربازي كه به دست متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است، با يگانهاي مستقر در پادگان ابوذر در سرپل ذهاب و گروه مقدم پشتيباني هواپيمايي نيروي زميني ارتش در زاهدان از طريق ويدئو كنفرانس، گفتگو كردند.
فرمانده معظّم كل قوا در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي و رزمي نيروي زميني ارتش، مهمترين موضوع در نيروهاي مسلح را، توجه به اهتمام و انگيزه ناشي از ايمان ديني دانستند و تأكيد كردند: بايد در مديريت نيروهاي مسلح، تقويت انگيزه هاي ديني عميق و ماندگار، همواره مد نظر باشد و از آن، لحظه اي غفلت نشود.
ايشان با تأكيد بر اينكه ايمان به خداوند و ايمان به غيب زمينه ساز انگيزه هاي مستحكم و مؤثر است، افزودند: تأثير انگيزه هاي عميق و ماندگار در انسانهاي مؤمن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمايانگر مي شود، همانگونه كه رزمندگان اسلام و نيروهاي مسلح توانستند 8 سال در مقابل ارتش بعثي و كاملا مجهز صدام كه مورد پشتيباني قدرتهاي بزرگ بود، مقاومت كنند و به پيروزي برسند.
حضرت آيت الله خامنه اي استمرار و تقويت اين روحيه‌ي مقاومت را در بدنه نيروهاي مسلح، ضروري و بسيار مهم خواندند و خاطر نشان كردند: البته فرماندهان نظامي نيز بايد ضمن برخورداري از علم و دانش و استحكام شخصيتي، داراي روحيه اخلاص و دلبسته نبودن به دنيا باشند.
رهبر انقلاب اسلامي، نيروي زميني ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه ريزي، پشتيباني و آموزش در اين نيرو تأكيد كردند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي نيروي زميني ارتش، اميرسرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش ضمن خيرمقدم، گزارشي ارائه كرد.
اميرسرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش نيز در گزارشي وضعيت نيروي زميني ارتش و آمادگي آنها در مناطق مختلف كشور را تشريح كرد.
فرمانده كل قوا همچنين در جمع فرماندهان منتخب، درجه داران، دانشجويان و كارمندان نيروي زميني ارتش با اشاره با حركت بالنده و رو به رشد ارتش در سه دهه گذشته تأكيد كردند: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران يكي از مردمي ترين نهادهاي كشور، و ارتشي الهي و اسلامي و حقيقتا در خدمت منافع ملي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاي قدرتهاي سلطه گر مبني بر تشكيل ارتش براي حفظ منافع ملي افزودند: اين ارتش ها بر خلاف ادعاي قدرتهاي سلطه گر، در خدمت جاه طلبي هاي سياسي و حفظ قدرتهاي طاغوتي هستند و منافع ملي براي آنها هيچ اهميتي ندارد.
ايشان خاطر نشان كردند: آيا ارتش آمريكا با كشتار مردم عراق و افغانستان و جنايت در اين كشورها، واقعا به دنبال خدمت به منافع مردم آمريكاست؟
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها ارتشي است كه در خدمت مردم و منافع ملي است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نيز همانند آحاد مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي شكل گيري چنين ارتشي را نتيجه حركت رو به رشد ارتش، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: بايد اين حركت مبارك در ارتش جمهوري اسلامي ايران، روز بروز تقويت شود.
ايشان در تبيين جايگاه ارتش نظام اسلامي خاطر نشان كردند: امروز در دنيا، جرياني شكل گرفته است كه مخالف تقسيم بندي كشورها به سلطه گر و سلطه پذير است كه در مركز اين جريان، ايران اسلامي قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي تهديدها، شاخ و شانه كشيدن ها و تحريم ها بر ضد نظام اسلامي را، مركزيت تپنده ايران در اين جريان دانستند و تأكيد كردند: اين حركت بسيار مهم بعد از گذشت بيش از سه دهه رسوخ در ذهن و جسم ملتهاي مسلمان، اكنون بصورت نيرويي متراكم بروز كرده، كه تحولات مصر و برخي كشورهاي ديگر نتيجه آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ترس شديد استعمارگران و نظام سلطه از اين جريان رو به گسترش، خاطر نشان كردند: علت اين ترس، جوانهاي با اراده و با ايمان ايران اسلامي و معرفت و بصيرت خوب مردم، همراه با احساسات ملي است كه در اوج خود قرار دارد و موجب بالا رفتن قدرت تپش اين جريان در مركزيت آن، يعني ايران، شده است.
ايشان افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران، بخش مهم و حساسي از اين مجموعه است كه همواره مي بايست آمادگي هاي حقيقي آن حفظ و تقويت شود.

 
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /