پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

ملت مؤمن و بزرگ ایران امروز نماز عید سعید فطر را با شکوه و عظمت فراوان در سراسر کشور اقامه کرد و جشن بزرگ فطر را به جشن شکر و سرافرازی تبدیل ساخت. در اوج این شکوه معنوی و ملی، صدها هزار نفر از مردم موحد و خداجوی تهران نماز فطر مبارک را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی اقامه کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز فطر با تبریک این عید سعید به همه مسلمانان جهان و به ویژه ملت عزیز ایران، عید فطر را عید شکرگزاری نعمات و برکات ماه مبارک رمضان خواندند و افزودند: همه قشرهای ملت بزرگ ایران با هر «سلیقه و گرایش و ظاهر»، در بهره برداری از ضیافت الله کارنامه درخشان و برجسته ای دارند و این همه «توفیق عبادت و ذکر و خشوع» حقیقتاً جای شکرگزاری دارد.
ایشان ایمان و اقبال قلبی ملت ایران را به دین و حقایق اسلامی نعمتی بزرگ و از برجستگی های درخشان این ملت دانستند و خاطرنشان کردند: باید درسهای بزرگ رمضان را با تلاش و توکل به پروردگار حفظ کرد و این برکات را در طول زندگی جاری ساخت.
حضرت آیت الله خامنه ای ارتباط آسان و پیوند قلبی با حضرت محبوب را از جمله درسهای عملی و دستجمعی ملت ایران در ماه مبارک رمضان برشمردند و به مردم توصیه کردند: لذت شیرین و بزرگ راز و نیاز با خدا را با محکم کردن ارتباط قلبی با حضرت حق، همچنان در روح و جان خود زنده نگه دارید.
ایشان، اتحاد ملی همه قشرها و سلایق گوناگون را حول محور «دین و توحید»، از دیگر درسهای بزرگ ماه مبارک رمضان دانستند و افزودند: یکپارچگی ملت ایران وحدتی دستوری نیست بلکه ریشه و عقبه ای دینی دارد و درواقع این اعتقادات مذهبی است که با نزدیک کردن دلها، همه را به سمت توجه به ذات باریتعالی جهت می دهد و اتحاد عمیق ملی را همراه می آورد که این درس و نعمت بزرگ را باید حفظ کرد.
رهبر انقلاب اسلامی «سخت گرفتن بر خود و انفاق» را سومین درس ملت ایران از ضیافت الله خواندند و افزودند: «تحمل گرسنگی و تشنگی و همزمان انفاق به دیگران»، درس لذت بخش و ضروری دیگری است که باید آن را در خود و در جامعه استمرار بخشید.
ایشان اسراف را یک عیب ملی خواندند و با انتقاد از مصرف گرایی در زمینه های مختلف تأکید کردند: میانه رویِ برگرفته از ماه رمضان را به صورت فرهنگ ملی دربیاوریم که در این صورت تهدیدات مکرر دشمن درباره تحریم نیز حتی در صورت اجرا شدن بی اثر خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز با سپاس فراوان از ملت ایران برای راهپیمایی عظیم روز قدس افزودند: این راهپیمایی «عزت و عظمت ملی» و جایگاه بلند جمهوری اسلامی ایران را آشکار ساخت و با آبرو بخشیدن به ایران و ایرانی نشان داد که این ملت همچنان در صف مقدم دفاع از حق بزرگ امت اسلامی در مسئله فلسطین ایستاده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش امریکا و صهیونیستها برای محصور کردن فلسطینی ها در بخشهای محدودی از سرزمینهای اشغالی یعنی نوار غزه و کرانه باختری رود اردن افزودند: دشمنان اسلام برای فراموش شدن مسئله فلسطین در افکار عمومی جهان تلاش فراوان می کنند اما راهپیمایی ملتها در روز جهانی قدس این توطئه بزرگ را خنثی می کند و به ملت مظلوم و تنهای فلسطین امید و دلگرمی می دهد.
ایشان از بین بردن انگیزه مقاومت در مردم فلسطین را هدف تمامی سیاستها و اقدامات صهیونیستها دانستند و با تجلیل از پایداری ملت فلسطین خاطرنشان کردند: فلسطینی ها و دولت حماس که از آرای آنان برخواسته است با وجود همه فشارها محکم ایستاده اند و می دانند که فلسطین را ملت فلسطین باید نجات دهد و حمایت امت اسلامی از آنها این استقامت و پایداری را افزایش می دهد.
ولی امر مسلمین با اشاره به تلاش دولت امریکا برای برپایی یک کنفرانس باصطلاح صلح دیگر «موسوم به کنفرانس پاییزی» افزودند: تاکنون هر اجتماعی به نام صلح برقرار شده به ضرر مردم فلسطین بوده است به همین علت ملت فلسطین کنفرانس پاییزی را نیز رد می کند، با این وصف دولتهای دیگر چگونه می توانند در کنفرانسی شرکت کنند که ملت فلسطین آن را خدعه می داند؟
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سنگین رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان در سال گذشته، هدف اصلی از تلاش امریکا برای برپایی کنفرانس پاییزی را نجات رژیم تضعیف شده صهیونیستی برشمردند و با دعوت از همه گروههای فلسطینی برای «وحدت و برادری و هوشیاری»، تأکید کردند: دشمن در خانه شما در حال فتنه انگیزی است، مراقب باشید در مقابل یکدیگر قرار نگیرید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله عراق را یکی دیگر از مسائل رنج آور جهان اسلام دانستند و با اشاره به خودداری یا ناتوانی اشغالگران امریکایی در ایجاد امنیت در عراق افزودند: اشغالگران حتی اجازه و امکان نمی دهند تا دولت مردمی عراق با جنایات ناشی از تروریسم کور مقابله کند و این واقعیت نشان می دهد تروریسم کور، مورد حمایت و تأیید اشغالگران است بنابراین امریکاییها و دیگر اشغالگران در هر فاجعه انسانی، عمرانی و سیاسی که در عراق روی می دهد مقصر و مسئول اصلی هستند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /