پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي

صدها هزار نفر از مردم تهران امروز در سالروز شهادت اميرمؤمنان حضرت على ابن ابى طالب(ع) نماز جمعه را با شكوه معنوى كم نظير به امامت حضرت آيت اللَّه خامنه اى اقامه كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به جنجالى كه امريكا و برخى كشورهاى ديگر درباره مسئله هسته اى ايران به راه انداخته اند خاطرنشان كردند: علت اصلى اين جنجالها و حرفهاى بى منطق اين است كه ملت ايران و جمهورى اسلامى ايران، با وجود توطئه ها و دشمنى مستمر مراكز سلطه، به پيشرفتهاى درخشان دست يافته و با تكيه بر اقتدار درونى خويش، پرشور و پراميد، به راه روشن خويش ادامه مى دهد.

ايشان منافع كمپانى هاى بزرگ اقتصادى را عامل نهايى تعيين سياستهاى مراكز سلطه جهانى برشمردند و افزودند: مراكز سياسى - اقتصادى نظام سلطه حاضرند بشرط وابستگى ملتها، برخى امكانات را به كشورهاى تحت سلطه بدهند اما هنگامى كه ملت ايران و جمهورى اسلامى بر استقلال ملى پاى مى فشارند دست به جنجال آفرينى مى زنند.

حضرت آيت اللَّه خامنه اى دستيابى دانشمندان جوان ايران به فناورى توليد سوخت هسته اى و حضور ايران بعنوان يكى از ده كشور داراى اين فناورى مهم را از جمله علت هاى عصبانيت امريكايى ها و ديگر دشمنان ملت ايران خواندند و افزودند: جمهورى اسلامى علاوه بر ايده هاى نو و جذاب در زمينه هاى صنعتى، ساخت زيربناها و ارائه فرهنگ اصيل اسلامى به دلهاى مشتاق ملتها، پيشرفتهاى فراوان داشته است و دشمنان اين ملت سعى مى كنند با زدن تهمت توليد سلاح هسته اى به ايران، اين پيشرفتها را بپوشانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در تبيين استراتژى ايران در برخورد با سلاح هسته اى تأكيد كردند: همانگونه كه بارها گفته ايم و نظرشرعى خود را اعلام كرده ايم ما بدنبال توليد، نگهدارى و كاربرد سلاح هسته اى نيستيم و معتقديم كشورى كه ملتى يكپارچه و اينهمه جوان مؤمن دارد اصولاً نيازى به سلاح اتمى ندارد.

ايشان با توصيه ملت و مسئولان به هوشيارى كامل خاطرنشان كردند: دشمنان در تلاشند وحدت ملى موجود در كشور را بر هم بريزند و با شعارهايى نظير حاكميت دوگانه، اينگونه وانمود كنند كه ميان مسئولان اصلى نظام اختلاف وجود دارد اما با وجود اين تلاشها سران سه قوه درباره مسائل اساسى، ديدگاه مشترك دارند و همين واقعيت، آنها را بيشتر عصبانى مى كند.

حضرت آيت اللَّه خامنه اى حضور مديريتهاى جوان و پرنشاط در عرصه پيشرفت كشور، پشتيبانى مردم از حكومت، وجود روحيه جهادگرا در جوانان و استقبال جوانان از مراسم مذهبى و معنوى را از ديگر علل ناراحتى دشمنان ملت ايران ارزيابى كردند و افزودند: آنها مى خواهند در محيط دانشگاه، بازار، سياست، محيطهاى كارگرى و همه مراكز، التهاب سياسى بوجود آورند و آرامش موجود را بر هم زنند بنابراين همه ملت و جوانان بايد بيشتر از گذشته هوشيار باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى راهپيمايى روز قدس روز جمعه آينده را بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: ان شاءاللَّه جمعه آينده ملت ايران و ديگر ملتهاى مسلمان با صلابت و قدرت به ميدان مى آيند و از ملت مظلوم فلسطين دفاع مى كنند.

ايشان ظلم و جنايات روزمره صهيونيستها در سرزمين فلسطين، صبر و استقامت افسانه اى و تحسين برانگيز ملت فلسطين و سكوت مذموم مجامع بين المللى و دولتهاى اسلامى و اروپايى را سه نكته فراموش نشدنى و ماندگار در قضيه فلسطين خواندند و افزودند: بوش و دستيارانش شريك جنايات شارون هستند اما اروپايى ها كه به دروغ اينقدر دم از حقوق بشر ميزندند چرا در برابر جنايات صهيونيستها ساكتند و حتى در مواقعى اين جنايات را تأييد مى كنند.

حضرت آيت اللَّه خامنه اى حضور ملت ايران و ديگر ملتهاى مسلمان در راهپيمايى روز جهانى قدس را باعث دلگرم شدن ملت بى پناه فلسطين برشمردند و افزودند: حمايت ملتها از مردم صبور و تنهاى فلسطين، باعث استقامت و پايدارى بيشتر ملت فلسطين خواهد شد.

حضرت آيت اللَّه خامنه اى در خطبه اول نماز جمعه، شهادت حضرت اميرالمؤمنين على(ع) را مصيبت و خسارتى براى تاريخ بشريت دانستند و تصريح كردند: حضرت على(ع) در دوران كوتاه حكومت خود نشان دادند كه اصول و ارزشهاى اسلامى در همه شرايط از جمله دوران گسترش، اقتدار و رفاه جامعه اسلامى نيز قابل اجرا است.

ايشان با تأكيد بر اينكه در صورت ادامه حكومت حضرت على(ع) و استمرار اقدامات آن حضرت، دنياى اسلام تا قرنها بيمه مى شد، افزودند: حضرت اميرالمؤمنين(ع) در دوران حكومت خود كه گستره آن بسيار وسيع و غيرقابل مقايسه با جامعه اسلامى دوران پيامبر(ص) بود، ثابت كردند كه اگر حاكم اسلامى و مديران جامعه مصمم باشند مى توان اصول اسلامى و نبوى را كه همان عدالت، توحيد، انصاف با مردم، ارج نهادن به حقوق مردم، رسيدگى به حال ضعفاء، ايستادگى در مقابل ظلم و پافشارى برمبانى حق و اسلام مى باشد در جامعه اجرا كرد.

مقام معظم رهبرى اين مسئله را از جمله مسائل نظام اسلامى ايران دانستند و خاطرنشان كردند: برخى كه شايد مقهور و يا سست شده باشند تصور مى كنند دوران شعارهاى انقلاب همچون عدالت اجتماعى، استقلال و خودكفايى بسر آمده اما اگر با هوشيارى و با شوق و اميد وارد ميدان شويم قطعاً اين اصول جلوه و جذابيت بيشترى در اين مقطع خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت على(ع) را محور وحدت و مورد تجليل همه مسلمانان دانستند و با اشاره به سرمايه گذارى برخى مراكز خارجى براى انتشار توأم كتابهاى ضدسنى و ضدشيعى تأكيد كردند: همه مسلمانها اعم از شيعه و سنى بايد در قبال اقدامات تحريك آميز و اختلاف برانگيز هوشيار باشند تا گرفتار تلاش برنامه ريزى شده دشمنان براى ايجاد اختلاف مذهبى نشوند.

حضرت آيت اللَّه خامنه اى همچنين با اشاره به عظمت شبهاى قدر و حضور گسترده قشرهاى مختلف مردم بويژه جوانان در مراسم اين شبها، مردم را به بهره گيرى بيش از پيش از فضائل و معنويت شبهاى قدر جهت پالايش درون و دورى از رذايل اخلاقى توصيه كردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در بخش پايانى خطبه دوم خطاب به امت اسلامى بياناتى را به زبان عربى درباره اهميت مسئله فلسطين و روز جهانى قدس ايراد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /