پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پاسخ به پیام تشکر رئیس مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق

رهبر معظم انقلاب اسلامى در پاسخ به پیام تشکر رئیس مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق از ملت ایران و مسؤولان جمهورى اسلامى ایران، ابراز امیدوارى کردند همه قشرهاى مردم عراق با حفظ وحدت و یکپارچگى، هر چه زودتر شاهد آزادى کامل این کشور از سلطه بیگانگان و استقرار نظام مستقل مردم سالار باشند.
حضرت آیت الله خامنه اى با اشاره به مصائب و رنجهاى مشترکى که دو ملت ایران و عراق از حاکمیت رژیم ستمگر صدام متحمل شدند، افزوده اند پس از سرنگونى آن رژیم ستمگر، ملت عراق اکنون در معرض آزمایش بزرگ الهى و در آستانه تحول عمیق تاریخى قرار گرفته تا نظام مطلوب خود را بر پایه قوانین و ارزشهاى اسلامى برپا سازد.
ایشان در پاسخ به پیام آیت الله حکیم، برگزارى پرشکوه مراسم اربعین حسینى و سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام در عراق را نشان دهنده هوشیارى سیاسى، استقلال طلبى و توانایى مردم عراق در ایجاد نظم و امنیت برشمرده اند و با اشاره به استقبال کم نظیر مردم عراق از آیت الله حکیم و سایر علماى اعلام و نیز تجلیل از مراجع عظام تقلید، خاطرنشان کرده اند علما، مراجع عظام و نخبگان و برگزیدگان سیاسى در عراق باید با اتکاى به مردم، نظام دلخواه آنان را شکل دهند و با پاسدارى از این سرمایه بزرگ، راه را بر متجاوزانى که با وجود مخالفت صریح قاطبه مردم عراق و همه مردم جهان، همچنان به اشغال عراق ادامه مى دهند بربندند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به مخالفت مردم عراق از هر قوم و مذهب »با نظام استبدادى سابق و سلطه فعلى بیگانه« افزوده اند: ملت عراق همچنانکه هر روز اعلام مى کند خواهان استقلال و حاکمیت ملى است اما متجاوزان اشغالگر برغم شعارهاى عوام فریبانه دموکراسى، نمى خواهند این صداى رسا را بشنوند و در صدد تحمیل نظام سلطه ضد مردمى و تحقیرآمیز بر عراق هستند.
ایشان همچنین تلاشهاى پس مانده هاى رژیم صدام را براى کارشکنى در تأسیس نظام مستقل و مردمى در عراق یادآور شده و تصریح کرده اند ملت عراق باید با دقت و هوشیارى با انواع توطئه ها مقابله کند و با اتکاى به خدا و صبر و پایدارى، این مراحل دشوار را بسوى افقهاى روشن آینده بپیماید.
خاطرنشان مى شود آیت الله حکیم در پیام تشکرآمیز خود به رهبر معظم انقلاب اسلامى، با اعلام سپاسگزارى عمیق مردم عراق تأکید کرده ملت عراق هیچگاه توجه و همدردى ملت و مسؤولان ایران را فراموش نخواهد کرد.

کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /